آموزش کاشت و پرورش

همه چیز درباره پرورش نهال گیلاس ستاره ای (گیلاس سورینام)

گیلاس سورینام، درختچه ای است که ارتفاع آن می تواند به ۶ تا ۷ متر برسد.  گیلاس ستاره ای پوستی نازک و گوشتی  نارنجی تا قرمز دارد. این میوه ی آبدار دارای طعم ترش رو به شیرین می باشد و بسیار سبک است. که کودکان را عاشق خود می کند. در این مطلب به نکاتی درباره ی پرورش کاشت گیلاس ستاره ای می پردازیم. برای خرید نهال دوساله ی گیلاس ستاره ای یا همان گیلاس ستاره ای کافیست وارد همین سایت شده و آن را از فردین کشت خریداری نمایید. با ما همراه باشید.

کاشت گیلاس ستاره ای

مکان کاشت 

گیلاس سورینام با نواحی زیادی سازگاری کسب کرده ، مناطق گرمسیری و همچنین نیمه گرمسیری بهترین مناطق برای پرورش گیلاس ستاره ای می باشند. و در نزدیکی ساحل یا ارتفاعی معادل ۱۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا رشد می کند.

دما 

گیلاس ستاره ای باید کاملا در معرض نور آفتاب قرار داشته باشد. دمای مناسب برای نهال گیلاس ستاره ای  ۲- تا ۲۲ درجه سانتی گراد می باشد. اما زمانی که درخت خوب تثبیت شود می تواند دمای ۵- تا ۵۶ درجه سانتی گراد را با تنها کمی آسیب سطحی تحمل نماید.

خاک 

گیلاس ستاره ای در انواع مختلف خاک رشد می کند اما در مقابل شوری آسیب پذیر است. گیلاس سورینام به کم آبی مقاوم است و اگر ریشه های محکمی داشته باشد می تواند در مقابل خشکسالی های طولانی مدت نیز مقاومت کند. اما رطوبت بیشتر و خاک مرطوب در زمان میوه دهی باعث بالا رفتن مقدار محصول خواهد شد.

کود 

برای افزایش محصول بهتر است در دوره های سه ماه یکبار کود دهی شود. همچنین آبیاری باعث محصول بهتر و مرغوبتر خواهد شد.

مراقبت از گیلاس سورینام  

نهال گیلاس ستاره ای رشد کندی دارد و اگر شرایط سخت و نامطلوب باشد ۵ تا ۶ سال و حتی در مواردی تا ده سال میوه دهی به تاخیر می افتد. نهال گیلاس سورینام در برخی موارد بعد از دو سال میوه دهی را شروع می کند. اگر گیلاس سورینام را هرس نکنید، می توانید محصول بیشتر و بهتری برداشت نمایید.

آفات و بیماری‌ها 

درخت گیلاس سورینام در بسیاری از کشورها مانند اسراعیل به هرگونه آفتی مقاوم شده است. درخت گیلاس ستاره ای در برابر خشکی مقاوم است و با رنج زیادی از درجات دما سازگاری دارد.

کاربردها 

جوشانده ی غنچه های گیلاس سورینام را به عنوان دارویی بر ضد آنفولانزا، سرماخوردگی، سردرد و مشکلات عضلات مثل سفتی ، قولنج و گرفتگی عضلانی استفاده می شود.

خوردن گیلاس سورینام رسیده  برای کودکان بسیار لذت بخش است. چون هسته گیلاس سورینام سمی است وقتی می خواهیم از این میوه برای غذا استفاده نمایید باید گیلاس سورینام را از یک طرف برش داده و هسته را خارج نمایید.

در این مقاله توانستیم  توضیحاتی درباره ی کشت و پرورش گیلاس سورینام یا همان گیلاس ستاره ای داده شد. ممنونیم که ما را در این مقاله همراهی نمودید در بخش دیدگاه ها منتظر پیشنهاد ها و نظرات شما هستیم. برای خرید نهال گیلاس سورینام دوساله هم اکنون وارد سایت فردین کشت شده و خرید فرمایید.