آموزش کاشت و پرورش

کاشت گل زیبای شیپور طلایی

شیپور طلایی

گل شیپور یک گیاه معمولی نیست، بلکه یک گیاه گرمسیری است که برای رشد و نمو در تابستان به گرما و رطوبت قابل توجهی نیاز دارد. گل شیپور طلایی به عنوان یک درختچه کوچک رشد می کند و سرعت رشد بالایی دارد و معمولا در بهار کاشته می شود. این گیاهان اغلب نسبتا بزرگ هستند. در محیط طبیعی خود، به درختچه های بزرگ تبدیل می شوند.

کاشت گل شیپور طلایی

یک دلیل عالی برای رشد گل شیپور طلایی در داخل خانه وجود دارد و آن گل های زیبای آنهاست. این گیاهان، به ویژه انواع Allamanda cathartica، دارای گل های بزرگ زرد رنگ با گلوی قهوه ای و رایحه ای بسیار معطر هستند که در میان برگ های بزرگ و براق پنهان می شوند. هنگامی که گیاه در حال شکوفایی کامل است، احتمالاً با گل های 10 سانتی متری پوشانده شده و زیبایی آنها شما را مجذوب می کند.

 

کاشت گل شیپور طلایی

برای خرید بذر گل تکوما شیپور طلایی، کلیک کنید.

مراقبت از گل شیپور

این گل بسیار زیبا در محیط داخل خانه به خوبی رشد نمی کند. گیاهانی که در معرض آب و هوای سرد قرار می گیرند یا از آب کافی محروم شده اند، برگ هایشان را می ریزند. این گیاهان زیبا اگر گرمای کافی وجود نداشته باشد، گل نمی دهند.

بدترین زمان برای کشت این گل زمستان است. در صورت نگهداری این گل هل در داخل خانه، ضروری است که گیاه خود را مه پاشی کنید تا بتواند برگ های خود را حفظ کند. ریختن برگ ها نشانه خوبی از رشد طبیعی نیست.

گل شیپور طلایی نور مستقیم خورشید را دوست دارد. آنها را می توان با آفتاب کامل سازگار کرد، یا می توان آنها را در پنجره ای رو به شرق و تنها با چند ساعت آفتاب صبح با موفقیت پرورش داد. نور کافی خورشید برای گلدهی ضروری است.

گل شیپور طلایی عاشق خاکی است که زهکشی خوبی دارد. بنابراین با ترکیبی از یک قسمت خاک باغ ، یک قسمت مخلوط خاک گلدانی و یک قسمت ماسه، بهترین خاک را برای این گیاه فراهم کنید. برای کاشت در گلدان، خاک گلدان غنی و حاوی ذغال سنگ نارس با زهکشی عالی برای رشد این گیاه زینتی بسیار مفید است.

اگر دمای هوا در فصل های سرد به زیر 5 درجه سانتی گراد می رسد، شیپوری طلایی را در یک مکان گرم نگهدارید و اگر در گلدان کاشته اید، در زمستان به داخل خانه منتقل کنید.

مکانی را انتخاب کنید که از باد محافظت شده باشد و ترجیحا در کنار دیوار یا مکانی که بتواند در امتداد آن بالا برود، بکارید. باد گیاهان را خشک می کند و شیپوری نیز در برابر هوای خیلی خشک آسیب پذیر است.

در طول تابستان آب فراوانی به گلدان خود دهید، مطمئن شوید گلدان شیپوری طلایی در حال رشد شما دارای زهکشی خوبی است. همچنین مه پاشی یک روز در میان برای تامین رطوبت مفید است. در ماه های زمستان، آبیاری را کاهش دهید، اما اجازه ندهید گیاه خشک شود.

در طول فصل رشد با کود مایع گیاهان را تغذیه کنید. کود را به ماهی یکبار در زمستان کاهش دهید.

 

گل شیپور طلایی در گلدان

گل شیپور طلایی زیبا که قابل کشت در گلدان است.

انواع گل شیپور طلایی

بیش از ده گونه شیپور طلایی وجود دارد ، اما رایج ترین گونه در کشت Allamanda cathartica است. چند گونه محبوب وجود دارد:

“Grandiflora” مطمئنا گیاهی بزرگ است که گل های زرد و خیره کننده بزرگی نیز دارد.

“Hendersonii” دارای گل سرخ و گ لهای طلایی رنگ است.

‘Flore Pleno’ یک گیاه زیبا و جذاب با گل های سفید است.

‘Williamsii’ دارای گل های زرد رنگ است که در تمام طول سال شکوفا می شوند اما شیره سمی دارند.

تکثیر شیپور طلایی

تکثیربه راحتی از قلمه های نوک ساقه انجام می شود. برای داشتن قلمه ای مناسب، برش را در اوایل فصل رشد از شاخه سبز تازه بگیرید. می توانید از هورمون ریشه زایی استفاده کنید و قلمه را در گلدان تازه ای قرار دهید. قلمه را در یک محیط گرم و مرطوب قرار دهید و منتظر بمانید تا رشد کند.

آفات شایع

گل شیپور تا حدودی در برابر آفات، به ویژه شته ها و شپشک ها آسیب پذیر است. سعی کنید هر هفته شاخ و برگ گیاهان را بررسی کنید و در صورت مشاهده علائم آلودگی هر چه سریعتر با حشره کش های گیاهی آفت را کنترل کنید.