آموزش کاشت و پرورش

کاشت گیاه کولارد سبز

کولاردها یکی از سبزیجات مغذی از خانواده کلم‌ها هستند. این گیاهان کم کالری بوده و سرشار از پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. اگر چه کولارد سبزها عضو خانواده شب‌بویان هستند، اما رشدشان با آن‌ها متفاوت است و تنها برگ‌های شان رشد می‌کند. این گیاه بومی شرق مدیترانه و آسیای میانه است اما به عنوان گیاهی که به راحتی در اکثر اوقات رشد می‌کند، شناخته شده است. تحمل گرما و سرمای گیاه کولارد بیشتر از بسیاری از سبزیجات دیگر است. آن‌ها آسان رشد می‌کنند، محصول می‌دهند و مناسب برای کاشت در باغ‌های بزرگ یا کوچک هستند. در ادامه این مطلب با کاشت کولارد سبز آشنا خواهید شد.برای خرید بذر این سبزی ارزشمند نظیر کولارد سبز آبی  می تونید روی سایت اقدام بفرمایید. 

 

کاشت کولارد سبز

آماده سازی خاک

کولارد سبز به یک خاک عمیق نیاز دارد که به خوبی زهکشی و آماده شده باشد. ریشه گیاه کولارد به راحتی می‌تواند به عمق بیش از 2 فوت برسد. خاک را حداقل 10 اینچ حفاری کنید. این کار خاک را سبک می‌کند و موجب می‌شود که ریشه‌های گیاه راحت‌تر رشد کنند. قبل از کاشت، سنگ‌ها و چوب‌های بزرگ را از خاک خارج کنید.

اگر بخش بزرگی از خاکی که استفاده می‌کنید خاک رس یا شن و ماسه سبک است، باید مواد آلی را به آن اضافه کنید. یک لایه ۴ اینچی از کمپوست کافی است. درست پیش از کاشت کولارد سبز مقداری کود کامل باغی به خاک خود اضافه کنید (استفاده از 2 یا 3 پوند کود برای هر 100 فوت مربع، یا حدود 1 فنجان برای هر 10 فوت).

کاشت کولارد سبز

کولارد سبز را می‌توان مانند هر گیاه دیگری از طریق بذر یا پیوند پرورش داد. روش بهتر برای کاشت این گیاه از طریق پیوند می‌باشد. چرا که می‌توان حدود ۴ تا ۵ هفته پیش از فصل رشد، گیاه را در داخل خانه نگه داشت و به محض گرم‌تر شدن هوا آن را به بیرون منتقل کرد. گیاهان را با فاصله ۱۸ تا ۲۴ اینچ از یک‌دیگر و در عمق خاک بکارید. در هنگام کاشت شیارهایی کم عمق (یک دوم اینچ) در مرکز محل کاشت ایجاد کنید.

پس از کاشت بذرها، آن‌ها را با یک چهارم اینچ کمپوست بپوشانید. سپس آن‌ها را آبیاری کنید. اولین جوانه‌های گیاه ۶ تا ۱۲ روز پس از کاشت نمایان می‌شوند. البته هرچقدر دمای خاک پایین‌تر باشد سرعت رشد کم‌تر خواهد بود.

کود

کود را به خوبی با آب و خاک مخلو کنید. 1 فنجان کود باغی را برای هر 30 فوت در هر ردیف استفاده کنید (در واقع ۱ قاشق غذاخوری برای هر گیاه). کولارد سبز ممکن است مجددا در حدود 4 تا 6 هفته پس از کوددهی، دوباره نیاز به کود داشته باشد در صورتی که کم رنگ شد و نشانه‌ای از حشرات روی گیاه وجود نداشت.

آبیاری

گیاهان‌تان را هر هفته (در صورتی که بارش باران نداشتید) آبیاری کنید.

با چگونگی کاشت کولارد سبز آشنا شدید. این گیاه ممکن است در معرض همان آفات و بیماری‌هایی که کلم‌ها هستند، قرار بگیرد؛ پس به خوبی از آن نگهداری کنید. امیدوارم خواندن این مطلب برای‌تان مفید واقع شده باشد. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.