آموزش کاشت و پرورش

همه چیز درباره پرورش بذر خیار مکزیکی(Mexican Sour Gherkin) 

خیار هندوانه ای یا خیار مکزیکی بسیار خوش طعم و کمی ترش است. این خیار عطری شبیه به لیمو دارد. بذر خیار مکزیکی بعد از کاشت خیارهایی را به بار می نشناند که بیشتر شبیه به هندوانه هستند. هندوانه هایی کوچک که بیشتر در مناطق آمریکای مرکزی و مکزیک رشد می کنند.

بذر خیار مکزیکی(Mexican Sour Gherkin) رونده است و به صورت تاک رشد می کند. این گیاه باید فضای کافی برای رشد داشته باشد. اگر فضای کافی برای رشد این گیاه در دسترس شما نیست، می توانید آن را هرس نمایید. یا با نصب داربست ها ان را به شکل درختی در آورید.

بذر خیار مکزیکی را می توانید در سایت ثبت سفارش نمایید. 

کشت بذر خیار مکزیکی

مکان کاشت 

به راحتی می توانیم خیار مکزیکی را در گلدان و باغ پرورش دهیم. پس نباید نگران محل کاشت بذر خیار مکزیکی باشید. تقریبا پس از کاشت 75 روز طول می کشد تا بذر این گیاه به بار بنشیند. بهتر است پس از کاشت این گیاه، میوه ی آن را زود برداشت نمایید تا خوراک بهتری باشد.

دما

دمای مناسب برای کاشت و پرورش بذر خیار مکزیکی بین 24 تا 32 درجه سانتی گراد می باشد. این گیاه یک ساله  تقریبا بین 4 تا 6 هفته طول می کشد تا جوانه زنی نماید. بهترین فصل برای کاشت خیار مکزیکی فصل بهار است . نیاز به آبیاری زیادی ندارد.

خاک 

برای کشت بذر خیار مکزیکی باید از خاکی غنی استفاده نمود. این خاک می تواند با کود ها و کمپوست های مناسب تقویت شده باشد. این مسئله را نیز به یاد داشته باشید که، کاشت خیار مکزیکی در گلدان باید از هر نوع آلودگی دور باشد. عمق کاشت این گیاه درون خاک تقریبا بین 1 تا 1.5 سانتی متر است.

کود 

اگر برای رشد بذر خیار مکزیکی به دنبال کود مناسبی هستند، بهتر است از کود های کمپوست و یا کود های حیوانی استفاده نمایید. این کودها باعث تقویت خاک شده و به بهتر شدن رشد این گیاه کمک می کنند.

مراقبت از گیاه خیار مکزیکی

به یاد داشته باشید که خاکی برای کاشت و پرورش بذر خیار مکزیکی استفاده نمایید که نرم باشد. آبیاری و نور برای این گیاه مناسب است. آبیاری بر روی این بذر باید به آرامی صورت پذیرد. حداقل بین 6 تا 7 ساعت نیز بر روی گیاه خیار مکزیکی باید نور بتابد.

آفات و بیماری ها

بذر خیار مکزیکی نسبت به بیماریها و آفات بسیار مقاوم است. از این رو کمتر دچار آفات و بیماری می شود. آفاتی همچون شته، کنه، عنکبوتی، انواع سوسکها، پروانه ها و … بر روی خیار مکزیکی تاثیر می گذارد و منجر به بیماری این گیاه می شود. برای مبارزه با این آفات و بیماری ها بهتر است پیش از کاشت  خیار مکزیکی، زمین را سم پاشی نماید.

کاربرد ها

خیار مکزیکی میوه ای خوشمزه است که دارای طعمی ترش و لیمویی می باشد. این میوه را هم به صورت خام خوری استفاده می کنند، هم از آن خیار شور تولید می شود، هم برای پخت و پز و سالاد از آن استفاده می کنند.