عمومی

با برگ های ریخته شده درختان در پاییز چه کنیم؟

برگ های ریخته شده در پاییز

برگ ها فراوان ترین محصول فصل پاییز هستند. چه ماده آلی شگفت انگیزی! و البته کاملا رایگان. درختان مواد معدنی را از اعماق خاک زیر زمین استخراج کرده و توسط برگ های خود در فرآیند فتوسنتز آنها را به مواد خوراکی ارزشمندی تبدیل می کنند. برگ های ریخته شده در پاییز منبع غنی از کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم و موارد دیگر هستند.

با برگ های ریخته شده درختان در پاییز چه کنیم؟

برگ های ریخته شده در پاییز فوایدی مانند:

هوموس برگ می تواند خاک های رسی سنگین را سبک کند. کرم های خاکی و میکروب های مفید از آنها تغذیه می کنند، برگ ها باعث حفظ رطوبت خاک های خشک و شنی می شوند، آنها یک مالچ جذاب و طبیعی در باغ ایجاد می کنند، یک منبع خارق العاده کربن برای متعادل کردن نیتروژن در کمپوست هستند، این برگ ها آنها گیاهان لطیف را از سرما عایق می کنند. هیچ باغبانی نباید این فرصت سالانه را از دست بدهد. اگر شما هم امسال می خواهید از این برگ های پاییزی استفاده کنید در ادامه با ما همراه باشید.

10 کار مهم که باید در پاییز برای باغ خود انجام دهید، را با یک کلیک مطالعه کنید.

1. یک کمپوست ترکیبی ایجاد کنید.

برای اصلاح خاک، کمپوست ارزشمندی از برگ های ریخته شده به زمین تهیه کنید. اگر هنوز کمپوست درست نمی کنید، پاییز زمان خوبی برای شروع است. برگهای پاییزی را در گوشه حیاط خود جمع کنید. سعی کنید برگ ها را داخل توری بریزید تا باد آنها را پخش نکند. برای سرعت بخشیدن به تجزیه برگ ها، آنها را با دستگاه چمن زنی خرد کنید (یا از خردکن برگ استفاده کنید).

تهیه کمپوست

این برگ های “قهوه ای” غنی از کربن را با مواد “سبز” با نیتروژن بالا مانند چمن ها، مواد گیاهی و ضایعات آشپزخانه غنی تر کنید. مواد گیاهی سبز باکتری هایی را تغذیه می کند که کار تجزیه برگ ها را انجام می دهند. 7 یا 10 سانتی متر برگ های قدیمی را با 2 سانتی متر از مواد سبز گیاهی مانند چمن تازه یا دیگر زباله های سبز و برگ سبز حیاط بپوشانید

سپس بگذارید کمپوست تمام زمستان بماند و گاه گاه برگ های داخل توری را بچرخانید تا هوادهی شود. اگر کمپوست خشک شد، آن را با شلنگ باغی اسپری کرده و با بیل بچرخانید. به این ترتیب وقتی بهار می رسد، باید مقداری کود خوب برای مخلوط کردن با خاک باغ خود داشته باشید.

2. خاک را با رها کردن برگ های ریخته شده در پاییز بهبود بخشید.

برگ های خرد شده را داخل باغ خود رها کنید. بهار آینده، خاک مملو از کرم های خاکی و دیگر موجودات مفید خواهد بود. توجه: اگر برگ های خرد شده را مستقیماً به خاک اضافه می کنید، مقداری کود نیتروژنی اضافه کنید تا برگ ها تجزیه شوند و اطمینان حاصل کنید که میکروب های خاک از تمام نیتروژن موجود استفاده نمی کنند.

3. قالب برگ بسازید.

تهیه کمپوست به نظر کار زیادی می آید؟ پس قالب برگ بسازید که باغبان انگلیسی آن را بسیار دوست دارند. به سادگی برگ ها را به یک توده بزرگ بریزید. اگر آنها را خرد کنید، سریعتر تجزیه می شوند، اما همچنان می توانید قالب برگ را بدون خرد کردن درست کنید. برگ ها را مرطوب نگه دارید و اجازه دهید قارچ ها در داخل توده رشد کنند. پس از یک تا سه سال، برگ ها به ماده نرم کننده خاک که رنگ تیره و بوی شیرین دارد، تبدیل می شود که دارای کلسیم و منیزیم زیادی است و آب را در خود نگه می دارد. این ماده به عنوان یک اصلاح کننده خاک برای باغ های سبزی، گل های زینتی و یک افزودنی عالی برای خاک های گلدان است.

آماده شدن برای کشت بذر سبزیجات پاییزه را با یک کلیک مطالعه کنید.

4. مالچ

برگ های زیخته شده در پاییز یک مالچ محافظ عالی برای محصولاتی مانند سبزیجات، زغال اخته (و دیگر انواع توت ها) و درختچه های زینتی ایجاد می کنند. آنها نه تنها علف های هرز را سرکوب می کنند و به حفظ رطوبت خاک کمک می کنند، بلکه از آنجا که خود حاوی بذر علف های هرز نیستند ،باعث گسترش علف های هرز جدید نمی شوند.

شما می توانید بسترهای باغ سبزیجات خود را با یک لایه برگ خرد شده بپوشانید تا از فرسایش خاک در فصل زمستان از جلوگیری شود. حتماً قبل از استفاده از برگ ها به عنوان مالچ، آنها را خرد کنید. تمام برگ ها می توانند حصیری تشکیل دهند که آب نمی تواند به آن نفوذ کند.

 

مالچ با برگ های ریخته شده

 

برگ ها یک پوشش عایق خوب برای زمستان گذرانی گیاهان چند ساله نیز هستند. بهترین زمان برای مالچ کردن گیاهان چندساله بعد از یخ زدن زمین است، بنابراین برگ های خرد شده را در کیسه ها کنار بگذارید تا بعدا در زمان یخبندان استفاده کنید.

پوشش برگ اجازه می دهد تا سیرهای کاشته شده بدون جوانه زدن ریشه دار شوند و مانع از آسیب ریشه های توت فرنگی های کم عمق در هنگام یخ زدن و آب شدن یخ های زمستانه می شود.

5. سبزیجات ریشه ای را محافظت و ذخیره کنید.

برگ های ریخته شده در پاییز یک لایه عایق خوب برای سبزیجات مقاوم به سرما و محصولات ریشه ای ذخیره شده در زمین مانند هویج، کلم پیچ، تره فرنگی و چغندر ایجاد می کنند. آنها را بپوشانید تا بتوانید تمام زمستان برداشت کنید.

اگر زمستان سرد و مرطوب دارید، می توانید هویج، چغندر و سایر سبزیجات ریشه ای را بین لایه هایی از برگ های ترد و تازه افتاده ذخیره کنید.

بهترین سبزیجات برای کاشت در پاییز کدامند؟

6. محافظت از حشرات مفید با برگ های ریخته شده در پاییز

برگها فقط برای ما مفید نیستند. برگ های ریخته شده همچنین پوشش های زمستانی را برای حیات وحش، به ویژه گرده افشان ها فراهم می کند. زنبورها، پروانه ها، حلزون ها، عنکبوت ها و ده ها بندپایان و گرده افشان ها برای محافظت در برابر هوای سرد و شکارچیان در مواد گیاهی مرده زمستان گذرانی می کنند. به عنوان مثال، بسیاری از پروانه ها در حالت شفیرگی یا پیله ای که در برگ های خشک پوشانده شده است، زمستان گذرانی می کنند. (هنگام دور ریختن برگها مراقب باشید!)

اجازه ندهید ذره ای از طبیعت را که برای شبکه طبیعی زندگی ما ضروری است، از بین برود. ایجاد یک یا دو توده برگ را در نظر بگیرید و اجازه دهید به طور طبیعی تجزیه شود. برگ ها را در فصل زمستان به عنوان مالچ بگذارید و عجله ای برای برداشتن آن در اوایل بهار نداشته باشید.

نوشته های مشابه