آموزش کاشت و پرورش

پرورش سبزی کالانترو

کاشت سبزی کالانترو

من عاشق آشپزی هستم و دوست دارم غذاها را مخلوط کنم و همچنین غذای کشورهای دیگر را نیز تهیه کنم. در جستجوی یک ایده جدید، من به دنبال کتابی درمورد غذاهای پورتوریکو بودم و اشاراتی به سبزی کالانترو پیدا کردم. در ابتدا فکر می‌کردم منظور آن‌ها “cilantro” یا همان گشنیز است و نویسنده کتاب آشپزی قلم وحشتناکی دارد، اما نه! آن واقعا گیاه کالانترو بود. این موضوع مرا کنجکاو کرد زیرا من هرگز از آن چیزی نشنیده بودم. اکنون با این سبزی معطر آشنا شده‌ام و قصد دارم در ادامه این مطلب چگونگی کاشت سبزی کالانترو را برای شما توضیح دهم.

کشت و کار کالانترو 

مکان کاشت سبزی کالانترو

شما می‌توانید این سبزی را علاوه بر خارج منزل در داخل نیز بکارید. البته به شرطی که بهترین شرایط رشد را برای آن‌ها فراهم کنید. با این حال، بیشتر اوقات توصیه می‌شود که کاشت گیاه را در داخل منزل شروع کنید. زیرا بذر این گیاه بسیار حساس است و ممکن است نیاز به گرمای یکنواخت داشته باشد تا گیاه به سرعت و مؤثر رشد کند.

یکی دیگر از دلایلی که چرا شما کاشت سبزی کالانترو را باید در خانه انجام بدهید این است که به راحتی می‌توانید شرایط نور را برآورده کنید. به یاد داشته باشید که برای رشد، آن‌ها به یک منطقه سایه دار احتیاج دارند. خوشبختانه اگر علاقه‌مند باشید که گیاه را به بیرون از منزل و به باغچه خود منتقل کنید، به راحتی و بدون نگرانی می‌توانید این کار را انجام دهید.

زمان کاشت

در اکثر مناطق گیاه کالانترو به عنوان گیاهی سالانه رشد می‌کند. این سبزی نسبت به سرما بسیار حساس است که به آسانی، دمای -2 درجه تا 0 درجه می‌تواند به آن آسیب برساند. این گیاه نیاز به محیط یا منطقه‌ای دارد که گرم و پرحرارت است. این بدان معناست که اگر در منطقه‌ای سردسیر زندگی می‌کنید باید منتظر فرا رسیدن فصل‌های گرم‌تان بمانید.

حتی اگر برخی از فروشندگان پیشنهاد می‌کنند که بذرهای گیاه کالانترو باید 8 هفته قبل از آخرین تاریخ سرما در محیط داخلی کاشته شوند، زمان مناسب برای کاشت سبزی کالانترو بعد از اتمام سرما در بهار است.

نوع خاک برای کاشت سبزی کالانترو

کالانترو به خاک حاصلخیز و با زهکشی خوب، غنی و سرشار از مواد آلی، که همچنین قادر به نگه داشتن رطوبت برای مدت زمان طولانی است، در یک مکان گرم احتیاج دارد. pH متغیر خاک بین 4.5 تا 7.5 به نفع رشد است. کالانترو حتی در بعضی از مناطق خارج از باغ رشد می‌کند و تمایل خود را به رشد در انواع شرایط خاک نشان داده است.

نور و آبیاری

برخلاف برخی گیاهان مانند ریحان که به نور کامل آفتاب احتیاج دارد، کالانترو در مکان‌های سایه دار بهترین رشد را می‌کند. وقتی این گیاه را در سایه می‌کارید، آن‌ها برگ‌های سبزتر و مرغوب‌تری تولید می‌کنند. اما اگر نور بیش از حد دریافت کنند، ممکن است رشد برگ‌ها را کاملاً رها کرده و به سرعت بذر و گل تولید کنند.

گیاه کالانترو نیاز دارد که شما خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید. همچنین از متوسط بودن میزان آب اطمینان حاصل کنید.

با چگونگی کاشت سبزی کالانترو آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید و ما را همراهی کنید.