آموزش کاشت و پرورش

بهترین نحوه نگهداری از بنت قنسول

نگهداری از بنت قنسول

بنت قنسول یکی از گل های جذاب و زیبای آپارتمانی است که آن را با نام های دیگری مانند سرخ‌برگه یا گل کریسمس نیز می شناسند. این گل جذاب نیاز به نگهدای خاصی دارد تا شکوفا شده و زیبایی خود را نشان دهد. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه نگهداری از بنت قنسول آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بنت قنسول

بنت قنسول بومی مکزیک، از تیره Euphorbia است و به دلیل برگ‌های رنگارنگش، گیاهی محبوب برای بسیاری از علاقمندان به گل و گیاه است. گونه ای نیز وجود دارد که به عنوان گل شاخه بریده استفاده می شود. این گل بیشتر برای تزئین در تعطیلات زمستانی استفاده می شوند، اما در طول سال نیز به عنوان گیاهان سبز جذاب هستند.

بنت قنسول در پاسخ به روزهای کوتاه زمستانی تغییر رنگ می دهد. گل‌های در واقع از براکت‌هایی که شبیه گلبرگ هستند و گل‌های زرد ریز در مرکز به نام سیاتیا تشکیل شده‌اند. براکت های رنگارنگ حشرات را به سمت گل ها جذب می کنند و پس از گرده افشانی می ریزند.

چگونه در گلدان ارکیده بکاریم؟

نگهداری از بنت قنسول

مراقبت از این گیاه با فراهم کردن شرایط نور، آب و دمای مناسب آغاز می شود. در طول زمستان به ویژه ماه دی، در حالی که در شکوفه کامل هستند، معمولا از مکان های نیمه خنک و مرطوب در نور روشن و غیر مستقیم با رطوبت فراوان لذت می برند. برای نگهداری از بنت قنسول باید گیاهان را کاملا آبیاری کنید، مراقب باشید که گلدان زهکشی کافی را داشته باشد.

برای نگهداری از بنت قنسول، گیاه را در مکانی روشن و به دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید، در دمای ایده آل برای نگهداری از بنت قنسول 13 تا 15 درجه سانتی گراد است. این گل زیبا را از پنجره‌ها دور نگه دارید، زیرا دما در کنار پنجره به میزان قابل‌توجهی در شب کاهش یابد و گیاه دچار استرس می شود.

نگهداری از بنت قنسول

پس از ریزش شاخه های گل، می توانید گیاه را دور بیندازید یا یک سال دیگر آن را نگه دارید. برای کسانی که ترجیح می دهند به نگهداری از بنت قنسول ادامه دهند، آبیاری منظم را کاهش دهید تا خاک خشک شود. با این حال، اجازه ندهید کاملا خاک خشک شود. می توانید گیاه را تا بهار به یک جای خنک و تاریک منتقل کنید.

چگونگی انتخاب گلدان مناسب را در مقالات فردین کشت بخوانید.

در بهار گیاه را به یک منطقه آفتابی برگردانید و به خوبی آبیاری کنید. تمام شاخه ها را به حدود 15 سانتی متر از لبه گلدان ببرید.

از شهریور تا آذر نور در نگهداری از بنت قنسول بسیار مهم می شود. به منظور تحریک گیاه به گلدهی، گیاهان به دوره های طولانی تاریکی در شب (حدود 12 ساعت) نیاز دارند. بنابراین، بنت قنسول را به مکانی ببرید که نور شبانه را دریافت نکند یا آن را با جعبه بپوشانید.

اجازه دهید نور کافی در طول روز وجود داشته باشد تا گیاه بتواند انرژی کافی برای گلدهی را جذب کند. نگهداری در مکانی که روزهای گرمتر (18-21 درجه سانتی گراد) و شب های خنک (13-16 درجه سانتی گراد) دارد نیز توصیه می شود. پس از گلدهی، مکان های نیمه خنک و مرطوب را در نور روشن و غیرمستقیم با رطوبت فراوان فراهم کنید.

شما عزیزان می توانید بذر گل های مختلف و زیبا با قوه نامیه بالا را از فردین کشت خریداری کنید و از پرورش آنها لذت ببرید. برای این کار کافی است روی لینک کلیک کنید.

کوددهی

نگهداری از بنت قنسول

یکی دیگر از مراحل نگهداری از بنت قنسول توجه به برنامه کوددهی آن است. کود دادن به گل ها تا زمانی که هنوز در حال گلدهی هستند توصیه نمی شود. فقط در صورتی که قصد دارید نگهداری از بنت قنسول را در ماه های زمستان در خانه ادامه دهید گیاهان را کوددهی کنید.

کود را هر دو هفته یا یک بار در ماه با استفاده از کود کامل گیاهان آپارتمانی کود دهید. به شرطی که گیاه شرایط محیطی مناسبی داشته باشد، باید ظرف چند هفته پس از کوددهی شروع به رشد مجدد کند.

علت ریزش برگ بنت قنسول

برای نگهداری از بنت قنسول باید علت احتمالی ریزش برگ ها را بدانید، زیرا در برخی موارد  این مشکل به راحتی قابل رفع است. عوامل محیطی مانند شرایط گرم و خشک اغلب دلیل ریزش برگ هستند. استرس نیز می تواند یک عامل دیگر در ریزش برگ باشد. گیاه را در یک منطقه خنک و دور از باد نگهداری کنید و به خوبی آبیاری کنید.

نگهداری از بنت قنسول

اکنون که نحوه نگهداری از بنت قنسول می دانید، می توانید این گیاهان دوست داشتنی را در تمام سال نگه دارید. با نگهداری صحیح از بنت قنسول، آنها چندین سال زیبایی را به خانه شما هدیه می دهند.

شما عزیزان می توانید کاشت گل استرلیتزیا را در مقالات فردین کشت مطالعه کنید.