عمومی

دور کردن خرگوش ها از باغ

خرگوش

خرگوش‌ها بدون شک یکی از بامزه‌ترین موجودات هستند، اما می‌توانند باغ شما را خراب کنند، به خصوص اگر باغ شما مملو از میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان چند ساله در حال رشد باشند. خرگوش ها می‌توانند به یک فضای طبیعی آسیب وارد کنند، از جوانه‌های گل گرفته تا توت‌فرنگی که باعث غیرقابل خوردن محصولات کشاورزی می‌شود. به یاد داشته باشیم که “خرگوش ها بخشی از طبیعت هستند.” بنابراین با اینکه این موجودات بامزه برای کشاورزی مخربند اما بخشی از چرخه غذایی را تشکیل می دهند پس سعی کنید به جای بر هم زدن تعادل اکوسیستم و کشتن آنها، این موجودات را از باغ خود دور کنید.

۵ استراتژی ساده محافظت گیاهان از آفات را در مقالات فردین کشت بخوانید.

خرگوش ها و محصولات کشاورزی

برای بسیاری از مردم، تصویری که با ذکر یک خرگوش به ذهن خطور می کند، یک موجود نرم، کرکی زیباست. اما برای کسانی که عاشق باغبانی هستند، خرگوش یک آفت مخرب و آزاردهنده است که محصولات کشاورزی را می خورد و خسارت زیادی به بار می آورد. خرگوش ها تقریبا هر محصول غذایی خانگی را می خورند و می توانند به گیاهان دیگر در چشم انداز و همچنین وسایل خانه آسیب برسانند. بخش اعظم این آسیب ناشی از گاز گرفتن است. خرگوش ها درختان و درختچه ها را می جوند، به ویژه خرگوش های جوان با پوست صاف و شاخه های نرم. اگر نواحی بزرگ یا پوست درخت یا شاخه های ضروری برداشته شوند، می تواند آسیب قابل توجهی ایجاد کند.

برخی از علائم رایج خسارت

یکی از نشانه‌های بسیار قابل اعتماد خرگوش‌های غارتگر، ناحیه‌ای است که با گلوله‌های درشت، گرد و مدفوع پراکنده شده است. همچنین ممکن است مو یا خز را روی شاخه‌های درخت یا زیر شاخه‌های درخت، مسیرهای رفت آمد، یا مناطق لانه‌سازی زیر بوته‌ها ببینید.

 

خرگوش ها و محصولات کشاورزی

چگونگی دور کردن خرگوش ها

مهمترین کاری که باید هنگام رسیدگی به مشکل خرگوش در باغ خود انجام دهید این است که قبل از اینکه خرگوش ها فضای بیرونی شما را مکانی عالی برای معاشرت بدانند، زود شروع کنید. در اینجا چند روش انسانی و غیر سمی برای دور نگه داشتن خرگوش ها از گیاهان باغ خود آورده شده است.

استفاده از موانع فیزیکی

موانع فیزیکی برای باغ خود ایجاد کنید. حصار برای دور نگه داشتن خرگوش‌ها به خوبی کار نمی‌کند. از تور مرغی با توری ۱ اینچی یا کوچکتر برای ایجاد حصاری در اطراف باغچه خود استفاده کنید. اگر این کار را انجام می‌دهید، به خاطر داشته باشید که خرگوش‌ها حفارهای خوبی هستند، بنابراین باید کمی خاک را حفر کنید تا تور مرغ حداقل 12 سانتی متر از سطح خاک پایین تر رود.

 

استفاده از موانع فیزیکی

 

از توری های منفرد استفاده کنید. اگر چند گیاه کوچکتر یا نهال های جوانی دارید که نیاز به محافظت دارند، می توانید آنها را به صورت جداگانه با تور مرغی محافظت کنید. برای درختچه ها و درختان چوبی بزرگتر، خرگوش ها می بیشترین آسیب را در زمستان وارد کنند. آنها اغلب پوست درخت را می جوند و به طور کامل تنه را خراش می دهند، که می تواند جریان آب و مواد مغذی را در گیاه یا درخت قطع کند. محافظ های صندوق مانند که به شکل توری هایی دور تنه را می پوشانند، می توانند به ایمن نگه داشتن تنه درخت کمک کنند، اما توجه داشته باشید که ممکن است نیاز به تنظیم سطح برف داشته باشند. با ذوب شدن برف، خرگوش ها می توانند از تنه و شاخه ها بالاتر و بالاتر بروند. پس با توجه به ارتفاع برفی که در منطقه شما می بارد، توری اطراف درخت را تنظیم کنید.

سایر موانع فیزیکی محبوب، شامل آبپاش‌های فعال‌شده با حرکت، توری پلاستیکی یا روکش‌های پارچه‌ای هستند (اما خرگوش‌ها می‌توانند آنها را بجوند.

آفات خربزه و کنترل آن را با یک کلیک بخوانید.

برای پیشگیری از خسارت بیشتر اقدامات زیر را انجام دهید:

 

چگونگی دور کردن

 

بازرسی منظم حصارها برای اطمینان از عدم عبور خرگوش ها از مانع، زیر یا اطراف آن.

بازرسی هفتگی گیاهان برای مشاهده آسیب دیدگی احتمالی

به محض مشاهده اولین نشانه خرگوش اقدام کنید.

از گیاهان دافع خرگوش ها استفاده کنید.

می توانید گیاهانی را که دوست ندارند در باغ خود بکارید. اگر مجبورید بدون حصار اقدام به کاشت کنید، مهم است که بدانید چه چیزی بکارید تا خرگوش ها را از گل ها و گیاهان شما دور نگه دارد. اگرچه گیاهان دافع خرگوش در حقیت وجود ندارند، اما برخی از گیاهان وجود دارد که خرگوش ها به دلیل رایحه های قوی مانند ریحان، سیر، ریواس، فلفل تند، ریحان تند و نعناع آنها را دوست ندارند. ، خرگوش‌های جوان «گیاهانی را که والدینشان لمس نمی‌کنند چشیده و می‌خورند. بچه خرگوش ها هنوز به اندازه کافی باهوش نیستند که بدانند چه گیاهانی را باید بخورند و چه گیاهانی را نباید بخورند.

با گذشت زمان، خرگوش ها می توانند به بوی گیاه عادت کنند و این موضوع آن گیاه را به عنوان یک عامل بازدارنده بی فایده می کند. پیشنهادات زیر را برای سایر گیاهانی که خرگوش ها دوست ندارند را ببینید تا بدانید چه چیزی برای باغ شما مفید است.

نرگس، نعناع، مارچوبه، بومادران، افرا ژاپنی، بلوط، رزماری، پیازها، بادرنجبویه، اسطوخودوس، آویشن و گوجه فرنگی ها گیاهانی هستند که خرگوش های علاقه چندانی به تغذیه از آنها ندارند.

آفات و بیماری های بروکلی را با یک کلیک مطالعه کنید.

حذف لانه

نقاط احتمالی لانه سازی را حذف کنید. یک ماده می تواند بیش از 10 بچه در یک لانه پرورش دهد. آنها در مناطق پر از رشد و چمن لانه سازی می کنند، بنابراین سعی کنید باغ خود را از این نوع لکه ها دور نگه دارید. با این گفته، مهم است که توجه داشته باشید که اگر لانه خرگوش را پیدا کردید، سعی نکنید آن را بردارید. با کنترل حیوانات محلی خود تماس بگیرید تا بدانید چه کاری باید انجام دهید تا به خرگوش آسیبی نرسانید.

استفاده از مترسک

بازدارنده های بصری نیز یکی از گزینه های امن و بی خطر برای دور نگه داشتن خرگوش ها هستند. استفاده از چرخ‌های فلزی (حرکت، درخشندگی و حتی صدای آنها برخی از خرگوش‌ها را می‌ترساند). مارهای لاستیکی؛ و مجسمه های جغد گزینه دیگری است. استفاده از مترسک هایی با ظاهر ترسناک نیز از جمله روش های دور کردن خرگوش هاست. توصیه می‌کنیم آن‌ها را مرتبا در باغ خود جابه‌جا کنید تا خرگوش‌ها به دیدن آن‌ها در همان نقطه عادت نکنند.

استفاده از شکارچیان

 

استفاده از شکارچیان برای خرگوش

 

از شکارچیان کمک بگیرید. سگ ها و گربه ها در جلوگیری از ورود خرگوش ها و سایر آفات باغ بسیار عالی هستند. اما اگر داشتن سگ و گربه برای شما امکان پذیر نیست، فقط خرگوش ها را فریب دهید تا فکر کنند سگ یا گربه دارید.

اسپری

اسپری خانگی بسازید. دستور العمل های اسپری خانگی زیادی وجود دارد که بسیاری از آنها شامل فلفل قرمز است، زیرا خرگوش ها بوی تند آن را دوست ندارند.

 

اسپری خانگی برای خرگوش

 

2 قاشق غذاخوری فلفل کاین، 2 قاشق غذاخوری پودر سیر، 1 قاشق چایخوری صابون مایع خالص و پنج فنجان آب را با هم مخلوط کنید. داخل یک بطری اسپری بریزید و تکان دهید تا مواد با هم ترکیب شوند. گیاهان را با این ترکیب اسپری کنید.

آیا صداها از خرگوش ها جلوگیری می کنند؟

دستگاه‌هایی که برای ترساندن خرگوش‌ها طراحی شده‌اند، مانند صداسازها، چراغ‌های چشمک زن، یا امواج صوتی اولتراسونیک واقعاً خرگوش‌ها را نمی‌ترسانند یا به‌طور دیگری بر خرگوش‌ها تأثیر نمی‌گذارند. در عرض چند ساعت، خرگوش ها یاد می گیرند که این اقدامات را نادیده بگیرند و با خوشحالی از گیاهان شما تغذیه کنند.