عمومی

بهترین دمنوش‌های گیاهی که باید امتحان‌شان کنید

چای گیاهی که به آن دمنوش نیز گفته می‌شود یکی از محبوب‌ترین انواع نوشیدنی‌ها در سراسر جهان است. این نوشیدنی‌ها برای افرادی که از طعم واقعی چای لذت نمی‌برند، با توجه به انواع گیاهان دارویی، گزینه‌ها و طعم‌های بی‌پایانی را ارائه می‌دهد. از آن‌جایی که انتخاب این دمنوش‌ها واقعا سخت هستند، ما در این مطلب لیستی از بهترین دمنوش‌های گیاهی به همراه خواص آن‌ها را برای‌تان آماده کرده‌ایم تا بتوانید راحت‌تر از میان‌شان گزینش کنید.

بهترین دمنوش‌های گیاهی:

۱- دمنوش بابونه

چای بابونه یک انتخاب کلاسیک و محبوب برای طرف‌داران دمنوش‌های گیاهی است. این چای برای خاصیت آرام بخش بودنش شناخته می‌شود و اغلب به عنوان یک خواب‌آور مصرف می‌شود. اگر به دنبال یک خواب آرام هستید، یک فنجان از این مایع داغ را پیش از خواب بنوشید. چای بابونه عطر گیاهی خوشی را تولید می‌کند. طعم بابونه اغلب با سیب سبز تلخ مقایسه می‌شود که می‌توانید با مقدار کمی عسل شیرینش کنید.

بذر بابونه آلمانی  در سایت موجود می باشد.

۲- دمنوش زنجبیل:

زنجبیل به علت خواص ضد التهابی‌اش در طب سنتی معروف است. این دمنوش بیشتر برای بهبود هضم و درمان تهوع ناشی از بیماری حرکت یا حاملگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف چای زنجبیل برای کاهش التهاب و آرامش بخشیدن به عضلات شکم در حین گرفتگی عضلات توصیه می‌شود. طعم این چای تند است که ممکن است باعث تحریک حساسیت شود. اضافه کردن کمی عسل می‌تواند در کاهش حساسیت اثربخش باشد.

۳- نعنا:

یکی دیگر از بهترین دمنوش‌های گیاهی ، دمنوش نعنا می‌باشد. این چای گیاهی در خاورمیانه و آفریقا به ویژه در مراکش و ترکیه محبوب است. چای نعنا اثر خنک کننده دارد و به محض این که وارد دهان شما شود، تاثیر خود را می‌گذارید. چای نعنا نیز به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری‌های دستگاه گوارش شناخته شده است.

 بذر انواع نعنا نظیر نعنا انگلیسی، نعنا یورو گاردن، نعنا سیاه و … در سایت موجود می باشد.

۳- دمنوش لیمو :

چای لیمو که خواص بسیار زیادی دارد می‌تواند از لیمو تازه یا خشک شده تهیه شود. این دمنوش می‌تواند به شاداب سازی پوست کمک کند و هم‌چنین ا بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند. این چای سرشار از آنتی اکسیدان است. همان‌طور که می‌توانید آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند رادیکال‌های آزاد که سبب پیری زودرس و بیماری‌های جدی می‌شوند را از بین ببرند.

۴- چای سبز از بهترین دمنوش‌های گیاهی:

چای سبز از برگ‌های گلی با نام Rooibos تهیه می‌شود. از این گیاه می‌توان دو نوع چای درست کرد: چای گل سرخ و چای سبز. چای گل سرخ ترش است در حالی که چای سبز بیشتر طعم مالت دارد. این چای حاوی غلظت بالای ویتامین C و سایر مواد معدنی است. برخی مطالعات نشان می‌دهد که خواص ضد التهابی چای سبز ممکن است برای درمان درد ناشی از آرتریت کمک کند.

۵- دمنوش ریشه شیرین بیان :

شیرین بیان معمولا به عنوان یک عطردهنده به همه چیز از جمله شربت سرفه استفاده می شود. ریشه گیاه شیرین بیان به طور عمده برای تهیه تنباکو استفاده می‌شود و البته یک چای محبوب است. از چای ریشه شیرین بیان برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می‌شود. این چای با کاهش خلط و تلاش برای باز کردن راه‌های هوایی، موجب کاهش مشکلات تنفسی می‌شود. چای شیرین بیان دارای خواص آرام بخش است که به کاهش درد ناشی از گلو درد کمک می‌کند.

با برخی از بهترین دمنوش‌های گیاهی آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم تا با اشتراک آن در بخش دیدگاه‌ها ما را همراهی کنید.