مقالات تخصصی

با آبیاری ساکولنت ها بیشتر آشنا شوید.

آبیاری ساکولنت

ساکولنت‌ها اکنون به یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی تبدیل شده‌اند، عمدتا به این دلیل است که نگهداری آن‌ها بسیار آسان است! در این مقاله قصد داریم نحوه آبیاری ساکولنت ها را برای شما همراهان مجموعه فردین کشت شرح دهیم.

نگهداری از ساکولنت

ساکولنت ها تقریبا در هر محیطی رشد می کنند، به این معنی که نگهداری از آنها آسان است. اما، مانند هر گیاه آپارتمانی، هنوز هم قوانین مهمی وجود دارد که باید رعایت کنید تا بتوانید یک گیاه شاداب زیبا و سالم داشته باشید. برای مثال، رشد ساکولنت ها در داخل خانه، مستلزم این است که قبل از آبیاری صبر کنید تا خاک کاملا خشک شوند. آب اضافی موجود در خاک گلدان ساکولنت ها یک مشکل بزرگ است و می تواند گیاه شما را از بین ببرد. داشتن گلدانی با زهکشی خوب برای رشد ساکولنت ها کلیدی است. شرایط رشد، مقدار آب داده شده و خاک با زهکشی خوب، همه اجزای کلیدی در مراقبت از ساکولنت هاست.

در این مقاله فردین کشت با ساکولنت ها بیشتر آشنا شوید!

نحوه آبیاری ساکولنت ها

آبیاری ساکولنت

آبیاری بیش از حد و آبیاری کم سریعترین راه برای از بین بردن یک گیاه ساکولنت است! یکی از رایج ترین باورهای غلط در مورد آبیاری ساکولنت ها این است که آنها به آب نیاز ندارند. در حالی که آنها نسبت به خشکی مقاوم هستند، اما برای زنده ماندن به مقداری آب نیاز دارند!

اگر برگ های زرد و خیس مشاهده کردید، این نشانه آبیاری بیش از حد است. برگ های قهوه ای و خشک که در وسط یا بالا ساکولنت قرار دارند، نشان دهنده آبیاری کم هستند. اگر در انتهای ساکولنت برگهای خشک مشاهده کردید، این کاملا طبیعی است و نشان دهنده آبیاری کم نیست. این فقط به این معنی است که گیاه شما آماده است تا برگ های جدید بدهد.

باید مراقب باشید که چه زمانی و چند بار ساکولنت ها را آبیاری می کنید، زیرا آب زیاد باعث پوسیدگی ریشه می شود. ساکولنت ها از قرار گرفتن در خاک مرطوب متنفرند، بنابراین حتماً ساکولنت های خود را در مخلوط کاکتوس با زهکشی خوب یا خاک ساکولنت بکارید.

شما عزیزان می توانید بذر انواع کاکتوس، بذر درختچه زینتی و بذر گل را از سایت فردین کشت خریداری کنید.

در حالی که هیچ علم دقیقی در مورد میزان و تعداد دفعات آب دادن به ساکولنت ها وجود ندارد (این همه به تنوع و آب و هوای شما بستگی دارد)، یک قانون کلی وجود دارد، و این هم این است:

ساکولنت های خود را فقط زمانی آبیاری کنید که خاک خشک شده باشد و کاملا آبیاری کنید تا زمانی که آب شروع به تخلیه از سوراخ های زهکشی کند. برای اکثر اقلیم ها و گونه ها، فقط یک بار در هفته آبیاری کافی است. فقط هفته ای یکبار با انگشت خود خاک را لمس کنید تا احساس کنید خاک خشک است یا خیر. باید خاک تا عمق 2.5 سانتی متر خشک باشد.

می توانید ساکولنت های خود را به روش های مختلف آبیاری کنید:

آبیاری صحیح ساکولنت

استفاده از قوطی آبیاری: این روش بهتر است روی ساکولنت های گلدانی بزرگتر انجام شود. آبیاری عمیق تا زمانی که خاک کاملا خیس شود و فقط خاک را آبیاری کنید.

استفاده از سرنگ آبیاری: این روش برای ساکولنت های گلدانی کوچکتر مناسب است. سرنگ پر از آب را مستقیماً در خاک ساکولنت تزریق کنید تا کاملا خیس شود.

با استفاده از یک بطری اسپری: آب را مستقیماً روی خاک اسپری کنید. این روش برای آب و هوای مرطوب که در آن ساکولنت های آبی ممکن است به آب کمتری نسبت به حالت عادی نیاز داشته باشند، بهترین کارایی را دارد. این روش نیز بیشتر در هنگام تکثیر ساکولنت ها توصیه می شود.

آسان ترین روش برای تکثیر ساکولنت را در مقالات فردین کشت مطالعه کنید.

آبیاری ساکولنت های خانگی

آبیاری ساکولنت های خانگی

بهترین روش آبیاری ساکولنت‌ها در داخل خانه این است که خاک را کاملاً خیس کنید و سپس قبل از آبیاری مجدد اجازه دهید خاک کاملاً خشک شود. این روش “خیساندن و خشک کردن” نامیده می شود و بهترین روش است، زیرا ساکولنت های شما در واقع تمام آب مورد نیاز خود را دریافت می کنند و تا زمانی که خاک دوباره خشک شود کاملا سیراب می مانند.

اگر ساکولنت های شما بزرگتر هستند و سیستم ریشه ای خوبی دارند، این روش خیساندن و خشک کردن بهترین روش آبیاری ساکولنت است. به این دلیل است که در طول زمانی که خاک خشک است، یا در طول “خشکسالی”، ریشه های جدید جوانه می زنند. وقتی که زمان آبیاری دوباره فرا می رسد، آماده جذب تمام آب خواهند بود.

یکی دیگر از جنبه های مهم آبیاری ساکولنت در داخل خانه، میزان رطوبت خانه شما است. اگر در آب و هوای خشک زندگی می کنید، ممکن است به آبیاری ساکولنت ها بیشتر از آنهایی که در آب و هوای مرطوب تر زندگی می کنند نیاز داشته باشید. ساکولنت هایی که برگ های ضخیم تری دارند نیز نسبت به ساکولنت هایی که برگ های نازک تری دارند به آب کمتری نیاز دارند.

آبیاری ساکولنت های فضای باز

آبیاری ساکولنت های فضای باز

برای ساکولنت های فضای باز، همان روشی را که برای ساکولنت های داخل خانه انجام می شود، دنبال کنید. قبل از آبیاری مجدد، خاک را خیس کنید و بگذارید کاملا خشک شود. مقدار آبی که ساکولنت های فضای بیرون شما به آن نیاز دارند بستگی به آب و هوای محل زندگی شما دارد.

شما عزیزان می توانید در ویکی پدیا نیز می توانید مطالبی راجع به ساکولنت ها مطالعه کنید.

نوشته های مشابه