عمومی

ورقه های پلاستیکی برای کنترل علف های هرز

ورقه های پلاستیکی

اگر شما می خواهید فضایی را برای کاشت اختصاص دهید اما آنقدر پوشیده از علف های هرز است که نمی دانید از کجا شروع کنید و قصد ندارید که از علف کش های شیمیایی استفاده کنید، با ما همراه باشید تا با استفاده از ورقه های پلاستیکی علف های هرز را کنترل کنید.

آیا می توانید با پلاستیک علف های هرز را از بین ببرید؟

یکی از راه های جلوگیری از علف های هرز در باغ استفاده از پلاستیک است، اما آیا می توانید علف های هرز موجود را با ورق های پلاستیکی از بین ببرید؟ بله، شما می توانید علفهای هرز را با استفاده از پلاستیک از بین ببرید. این روش مالچ ورق یا آفتاب دهی به خاک نامیده می شود و یک روش فوق العاده است. استفاده از پلاستیک سازگار با محیط زیست در این روش یکی از مزایای این روش است. اما اگر از پلاستیک معمولی نیز استفاده کنید می توانید آن را برای استفاده مجدد نگهداری کرده و در سال های بعد نیز استفاده کنید.

چگونگی استفاده از پلاستیک 

 معمولا در گرم ترین ماه های سال و به مدت 8-6 هفته ورقه های پلاستیکی پلی اتیلنی بر روی زمینی که می خواهید علف های هرز آن را کنترل کنید، قرار دهید و زمین را به خوبی بپوشانید.

در طول این مدت پلاستیک خاک را به حدی گرم می کند که گیاهان زیر آن را از بین می روند. در عین حال گرمای شدید باعث از بین رفتن برخی از عوامل بیماری زا و آفات نیز می شود در حالی که مواد آلی تجزیه شده و باعث حاصلخیزی خاک می شود. شما می توانید این کار را در زمستان نیز انجام دهید اما به دلیل پایین بودن دما ممکن است این عمل زیاد طول بکشد و نتیجه مطلوبی حاصل نشود.

استفاده از پلاستیک با رنگ سیاه در این روش توصیه می شود زیرا رنگ سیاه بیشترین میزان جذب اشعه خورشید را دارد و دما در زیر پلاستیک زودتر بالا می رود.

به طور کلی پلاستیک سیاه توصیه می شود اما برخی تحقیقات وجود دارد که می گوید پلاستیک شفاف نیز به خوبی کار می کند.

می توان سوراخ های کوچکی روی پلاستیک ایجاد کنید تا تا هوا و رطوبت از آن خارج شود اما الزامی برای انجام این کار نیست. اجازه دهید که پلاستیک ها به مدت 6 هفته تا 3 ماه در جای خود باقی بماند. پس از برداشتن ورقه های پلاستیکی، علف های هرز از بین می روند و تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مقداری کمپوست آلی به خاک و گیاه اضافه کنید.