عمومی

چند بار گیاهان آلوئه ورا را آبیاری می کنید؟

آبیاری آلوئه ورا

گیاهان آلوئه ورا هر چند وقت یکبار آبیاری می کنید؟ آبیاری آلوئه ورا مسئله بسیار مهمی در مورد مراقبت از آلوئه ورا است. برای اینکه آلوئه ورا سرسبز و زیبایی داشته باشید روش صحیح آبیاری را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی آبدار است که به دلیل مصارف دارویی و آشپزی معروف شده است. گرچه شرایط آب و هوایی گرم و خشک را ترجیح می دهد، اما می توانید آن را در محیط داخلی و در مناطق سردسیر پرورش دهید. این گیاه به  نور خورشید و مراقبت ویژه ای مخصوصا در مورد آبیاری احتیاج دارد. و به همین دلیل است که “چند بار گیاهان آلوئه ورا را آبیاری می کنید” یک سوال بسیار مهم است.

آبیاری به روش صحیح

گیاهان آلوئه ورا مانند سایر ساکولنت ها آب زیادی را دوست ندارند زیرا در شرایط گرم و خشک رشد می کنند. آنها به آبیاری کم نیاز دارند. آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه و از بین بردن این گیاه زیبا و مفید می شود.

همیشه گیاه آلوئه ورا را زیر نظر داشته باشید تا علائم مربوط به آبیاری را بهتر متوجه شوید. اگر برگ ها قهوه ای، افتاده و نرم به نظر می رسند، این می تواند نشانه ای از آبیاری بیش از حد باشد و اگر آنها پوکه ای، بی رنگ و خشک به نظر می رسند، این نشانگر خشکی و آبیاری کم است. علاوه بر این مورد می تواند به دلیل استرس گرما نیز باشد.

چند بار گیاهان آلوئه ورا را آبیاری می کنید؟

این به عوامل مختلفی بستگی دارد: این که آیا شما آن را در گلدان یا زمین کشت می کنید. در فصلی، در هوای گرم  باید بیشتر اوقات گیاه را آبیاری کنید.

مکان رشد آلوئه ورا:  اگر در سایه یا در فضای داخلی رشد می کند، می تواند یک ماه بدون آب زنده بماند. در آفتاب کامل،، ممکن است هر هفته نیاز به آبیاری داشته باشد. یک گیاه ریشه دار آلوئه ورا با پاجوش های زیادی که در یک گلدان با هم رشد می کنند. ممکن است نیاز آبی بیشتری نسبت به سایر گلدان ها داشته باشند.

اگر در باغچه گیاهان آلوئه ورا پرورش می دهید، گاهی اوقات به آبیاری اضافی احتیاج خواهید داشت زیرا می توانند آب را از خاک جذب کرده و برای مدت طولانی در برگ های خود نگه دارند. اگر خاک خشک به نظر برسد، دور آبیاری را ۲-۳ هفته تنظیم کنید.

قبل از هر چیزی مطمئن شوید که گلدان سوراخ های زهکشی کافی در پایین داشته باشد. قبل از آبیاری، فقط خاک را لمس کنید. اگر رطوبتی ندارد، گیاه خود را به خوبی آبیاری کنید. به یاد داشته باشید، یک گیاه ریشه دار یا یک آلوئه ورا که در یک گلدان کوچک رشد می کند، نیاز به آبیاری مکرر دارد.

نکات آبیاری آلوئه ورا

در هر ۲ تا ۴ هفته فقط یک بار آلوئه ورا را آبیاری کنید. البته بستگی به شرایط آب و هوایی دارد. این گیاه قادرر است بدون آب برای مدت طولانی زنده بماند.

به ندرت آلوئه ورا را عمیق آبیاری کنید. اگر آب زیادی به گلدان دادید منتظر باشید تا زمانی که آب از ته گلدان شروع به تخلیه کند.

در تابستان، باید بیشتر آبیاری کنید. هر هفته باید به خوبی آبیاری کنید.

اگر گیاه در یک آب و هوای گرم و در معرض نور شدید آفتاب رشد می کند، هر ۴-۵ روز در تابستان آن را آبیاری کنید.

برای آبیاری از آب مقطر یا فیلتر شده استفاده کنید. اگر از آب لوله کشی استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که بماند تا کلر از بین برود.

در زمستان ها نسبت به تابستان آبیاری را به نصف یا یک چهارم کاهش دهید. فقط وقتی خاک خشک است آبیاری کنید.

همیشه انگشت اشاره خود را در خاک فرو کنید تا رطوبت را قبل از آبیاری چک کنید. اگر احساس خشکی کردید، فقط پس از آن آبیاری کنید.

اگر گیاه بیش از حد آبیاری شده و پوسیده شده است، آن را بیرون آورده و روی مواد ریز مانند خاک خشک یا ماسه زیر نور غیر مستقیم خورشید بگذارید. پس از چند روز، آن را دوباره در خاک خشک بکارید. بعد از کاشت یک هفته آن را آبیاری نکنید.