آموزش کاشت و پرورش

پرورش بادام زمینی

کاشت بادام زمینی 

چرا سعی نمی‌کنید بادام زمینی را در باغ خود پرورش دهید؟! غالباً مردم فکر می‌کنند بادام زمینی فقط یک میان وعده ساده در مهمانی‌ها است. اما بادام زمینی در واقع یک غذای سالم و مغذی است. چه به صورت خام باشد و چه بو داده شده و یا روی نان پخش شود، بادام زمینی منبع عالی فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. کلسترول ندارد و حاوی پروتئین بیشتری نسبت به بسیاری از گوشت‌ها است. در ادامه این مطلب با چگونگی کاشت بادام زمینی آشنا خواهید شد. بذر بادام زمینی درشت ترکیه ای را می توانید در سایت فردین کشت ثبت سفارش نمایید.

کشت و کار بادام زمینی

کاشت بادام زمینی 

بادام زمینی یک فصل رشد طولانی دارد (از ۱۰۰ تا ۱۳۰ روز بدون سرمازدگی). آن‌ها چند هفته بعد از میانگین تاریخ آخرین سرما در بهار کاشته می‌شوند و اغلب در هر زمان پس از اول سپتامبر برداشت می‌شوند. ترفند پرورش آن‌ها در مناطق سردسیر، انتخاب انواع زودرس مانند “اسپانیایی زودرس” با فصل رشد (۱۰۰ روز) است. شما همچنین می‌توانید کاشت بادام زمینی را ۵ تا ۸ هفته قبل از انتقال به خارج از منزل، انجام دهید.

انتخاب مکانی که از نور کامل آفتاب بهره مند شود، بسیار مهم است. روکش پلاستیکی برای محافظت از گیاهان جوان در برابر سرمازدگی‌های بهاری توصیه می‌شود. برای شروع پرورش بادام زمینی، در واقع لازم است با بادام زمینی‌های تازه ، خام و نپخته که هنوز در پوسته خود قرار دارند، شروع کنید.

برای شروع کاشت در داخل، یک ظرف پلاستیکی بزرگ را به اندازه ده سانتی متر از خاک مرطوب گلدان پر کنید. چهار بادام زمینی را پوسته پوسته و آن‌ها را در بالای خاک قرار دهید. سپس آن‌ها را با ۲ سانتی متر خاک بپوشانید. گیاهان به سرعت جوانه می‌زنند. پس از اتمام خطرات سرمازدگی، نهال‌ها را به خارج از منزل خود منتقل کنید.

برای کاشت بادام زمینی در خارج، دانه‌های بادام زمینی را ۵ سانتی متر در عمق خاک و با فاصله ۲۰ سانتی متر از یکدیگر در خاک سبک و با زهکشی مناسب بکارید. (شن و ماسه و کمپوست را به خاک اضافه کنید تا سبک شود.)

مراقبت پس از کاشت بادام زمینی

هنگامی که ارتفاع گیاهان به ۶ اینچ رسید، اطراف آن‌ها را خیش بزنید تا خاک شان سبک شود. به این ترتیب ریشه‌ها به راحتی در خاک نفوذ می‌کنند. سپس به آن‌ها مالچ بدهید؛ دو اینچ از نی یا بریده‌های چمن. گل‌های کوچک، زرد و نخود مانند در امتداد قسمت پایینی ساقه رشد می‌کنند. پس از محو شدن گل‌ها ، تخمدان‌ها متورم می‌شوند ، شروع به رشد به سمت زمین می‌کنند و سپس به داخل خاک فشار می‌یابند.

بادام زمینی قبل از شروع سرما، زمانی که شروع به زرد شدن می‌کند، قابل برداشت است. کل گیاه را با یک چنگک بیرون بکشید. با دقت خاک را از روی گیاه بتکانید و به مدت یک ماه گیاه را در خانه آویزان کنید تا خشک شود.

با چگونگی کاشت بادام زمینی آشنا شدید. جالب است بدانید که برای تهیه تنها ۱۲ اونس مربای بادام زمینی حدود ۵۴۰ بادام زمینی لازم است. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید و ما را همراهی کنید.