آموزش کاشت و پرورش

زمان مناسب کشت پاک چوی

کشت پاکچوی

پاک چوی به عنوان یک سبزی غنی از مواد غذایی را می توانید در باغچه منزلتان کشت نمایید. پاک چوی مانند کلم بروکلی و کلم برگ سرشار از ویتامین و مواد غذایی است. سبزی های برگی مناسب فصل سرد می باشند. برای کشت پاکچوی , باید زمانی انتقال نشا انجام دهید که قبل از گرمای روز تابستان و سرمای شبانه زمستان گیاه بالغ شده باشد.

کشت زودرس بهاره

پاک چوی با شروع هوای گرم تابستان شروع به گلدهی یکباره می کند. کشت زودهنگام به گیاه اجازه می دهد تا به رشد کامل خود قبل از رسیدن تابستان انجام شود. کشت مستقیم بذر در کشت زودرس بهاره بستگی به تاریخ اخرین سرمای دیرس منطقه شما دارد. اگر میتوانید بستر کشت را پوشش دهید می توانید از اواخر زمستان اقدام به کشت بذر کنید.

کشت پاکچوی اواخر تابستان

برای برداشت در پاییز از اواسط تابستان شروع به کشت نماید. کشت تابستانه نیاز به مراقبت بیشتری برای جلوگیری از شوک گرمایی دارد. خاک اطراف گیاه باید مرطوب باشه و در روزهای بسیار گرم با shade سایه دهی انجام شود.

برای جلوگیری از مشکلات ریشه, کشت مستقیم بذر زمانی که دمای خاک ۵  تا ۲۰ درجه سانتی گراد است انجام می گیرد. مانند سایر سبزیجات خاک باید به خوبی شخم خورده و با مواد آلی و ارگانیک غنی شود. از انجایی که پاک چوی سیستم ریشه گسترده ای ندارند قابلیت کشت در گلدان را دارد.

کشت نشاء پاکچوی

اگر قصد کشت پاکچوی بصورت غیر مستقیم یعنی نشا را دارید؛  برای کشت بهاره یک ماه قبل از آخرین سرمای دیررس و برای کشت پاییزه در اوایل تابستان بذر را کشت کنید. در مرحله ۴ تا ۵ برگ حقیقی میتوان نشا را انتقال داد.

✍ترجمه توسط واحد تحقیق و توسعه مجتمع کشاورزی فردین کشت

نوشته های مشابه