آموزش کاشت و پرورش

گل عشق در مه را بهتر بشناسیم

گل عشق در مه یا گل سیاه دانه با نام انگلیسی Nigella گلی زیبا با رنگ های جذاب است. پرورش آن نیز بسیار آسان می باشد. شاید شما هم با دیدن این گل های عجیب با نامی عجیب تر کنجکاو شده باشید که چگونه می توان این گل را کاشت و چطور از آن مراقبت کرد. پس این مطلب فردین کشت را از دست ندهید.

اطلاعاتی در مورد گل عشق در مه:

بدون شک در همین ابتدا نام عاشقانه و زیبای گل عشق در مه شما را به خود جذب می کند. گل عشق در مه. این گل رنگارنگ، درست مانند اسمی که دارد ظاهری عاشقانه داشته و حسی کلاسیک را به انسان القا می کند.

گل هایی که انگار در غباری از مه دیده می شوند. رنگ هایی که انگار نقاشی با یک آبرنگ هستند. ترکیب های ملایمی از صورتی، سفید، آبی، بنفش و زرد رنگ های این گل زیبا هستند. مراقبت و پرورش این گل بسیار آسان است. شما می توانید به راحتی این گل های زیبا را در خانه خود بکارید و از ظاهر قشنگی که به خانه شما می بخشد لذت ببرید.

چگونه گل عشق در مه بکاریم؟

کاشت این گل بسیار ساده است مراحل زیر را اجرا کنید و از داشتن این گل ها در باغچه خود لذت ببرید.

·       اطلاعات گیاه شناسی ما در مورد گل عشق در مه می گوید که در هر خاکی می توانید گل را پرورش دهید. اما استفاده از خاک غنی به بیشتر شدن عطر گل ها و همچنین به رشد بهتر آن ها کمک بیشتری می کند.

·       بهترین زمان برای کاشت گل عشق در مه در فصل بهار است. این گل به گرما و آفتاب علاقه دارد. پس بهتر است آن را حتما در قسمتی بکارید که آفتاب گیر باشد.

·       دانه گلی که تهیه کرده اید را به مدت ۲ الی ۳ ساعت در آب قرار دهید. خاک را آبیاری کنید. خاک را بعد از آبیاری دوباره چند بار زیر و رو کنید تا به خوبی هوا بخورد.

·       دانه ها را در ردیف های ۵ سانتی متری از یک دیگر بکارید. گیاهان شما تا ۲۵ اینچ قد خواهند کشید. پس بهتر است کمی آن ها را نیز در ردیف ها از یک دیگر دور کنید تا مزاحم هم نشوند.

·       این گل های زیبا تا ۷۰ روز عمر می کنند. می توانید با مراقبت خوب و آبدهی به موقع، طول عمر آن ها را به ۹۰ روز نیز برسانید.

·      این گل  در زمان رشد به نور دهی خوبی نیاز دارد. اما برای آب دهی کم توقع هستند. بنابراین می توانید زمانی که خاک گل ها رطوبت خود را از دست داده است، دوباره آن ها را آبیاری کنید.

·       برای رشد بهتر گیاه بهتر است شاخ و برگ های خشک شده و همچنین گل هایی که به خوبی رشد نکرده اند را از گل ها جدا کنید. با این کار گیاه قوی تر شده و بهتر رشد می کند.

موارد استفاده:

گل عشق  را خشک کنید و از آن برا تزیین قاب عکس ها و گلدان های خود استفاده کنید. همچنین می توانید از این گل نیز رنگ طبیعی درست کنید. به این صورت که گل های خشک را خرد کرده و به صورت پودر در آورید و با مقداری آب و رغن زیتون مخلوط کنید. رنگ های طبیعی برای کودکان درست کنید و نگران شیمیایی بودن آن ها نباشید.