متفرقه

فواید استفاده از کدو تنبل خرس قطبی

کدو تنبل ها از خانواده کدوهای دیگر هستند که در انواع رنگ ها وجود دارند. در بیشتر کشورها کدو تنبل ها به رنگ های نارنجی دیده می شوند. اما بیابید این بار سفری به انگلیس داشته باشیم. جایی که کدوهای آن ها سفید رنگ است و به آن کدو تنبل خرس قطبی می گویند. در این مقاله شما را با چند مورد از خواص شگفت انگیز این نوع کدو نیز آشنا خواهیم کرد.

کدو تنبل خرس قطبی چیست؟

همان طور هم که در بالا توضیح دادیم کدو تنبل خرس قطبی بیشتر در مناطق مختلف انگلستان یافت می شود. از این نوع کدو بیشتر برای درست کردن وسایل تزئینی و همچنین درست کردن برای شب هالوین استفاده می کنند.

اما این کدوها در زمان رشد کامل بسیار شیرین و ترد هستند. برای همین مزه عالی که دارند در ساخت انواع دسر ها، کیک ها وشیرینی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

بذر کدو تنبل خرس قطبی نیز در سایت برای شما عزیزان موجود می باشد که می توانید با کشت این صیفی ارزشمند از خواص آن بهره مند شوید.

خواص:

·       کاهش کلسترول

به افرادی که دارای کلسترول خون بالایی هستند توصیه می شود این کدو را مصرف کنند. مواد مغذی داخل کدو سفید تا حد زیادی کلسترول خون را پایین آورده و یا آن را به سطح نرمالی می رساند.

·       ضد افسردگی

کمبود تریپتوفان باعث ایجاد افسردگی می شود. کدو تنبل غنی از L-تریپتوفان، یک اسید آمینه ضروری است که بدن خود توانایی تولید آن را ندارد. این ترکیب شیمیایی در رفع خلق و خوی افسرده کمک می کند و باعث احساس شادی می شود.

·       مفید برای چشم ها

کدو تنبل سفید دارای مقادیر فراوانی لوتئین و زاکسانتیین است که برای محافظت از چشم ها در برابر آسیب‌های رادیکال آزاد و جلوگیری از ایجاد آب مروارید و آستیگماتیسم حیاتی می باشد. مصرف این کدو تنبل به طور منظم به ارتقاء سلامت چشم کمک می کند زیرا غنی از ویتامین A است.

·       خاصیت ضد التهابی

دانه سبز کدو تنبل دارای خواص ضد التهابی است و بنابراین در برابر آرتریت و التهاب مفصلی موثر است. عصاره گیاهی ساخته شده از پالپ کدو می تواند در درمان التهاب روده استفاده شود.

·       کاهش و درمان بیماری آسم

آنتی اکسیدان های موجود در کدو سفید از سیستم تنفسی علیه عفونت ها و حملات رادیکال های آزاد محافظت می کنند. از این رو، آنها حملات آسم را کاهش داده و آن را درمان می کنند.

·       درمان زخم های پپتیک

خواص دارویی موجود در کدو تنبل به بهبود شرایط گوارشی و زخم های پپتیک کمک می کند.

·       حفاظت در برابر سرطان پروستات

کدو تنبل سفید و دانه های آن دارای محتوای بالایی از کاروتنوئیدها و روی هستند که از سرطان پروستات محافظت می کنند. این ترکیبات به جلوگیری از بزرگ شدن پروستات و همچنین مشکلات مثانه تحریک پذیر کمک می کنند. دانه های کدو در درمان ضایعه خوش خیم پروستات (BPH) مورد استفاده قرار می گیرند.

·       ضد اکنه

کدو تنبل خرس قطبی حاوی ویتامین های E و T است که با آکنه مبارزه می کنند و معمولا به عنوان توریولیتین شناخته می شوند. بنابراین، آن را در چندین محصول ضد آکنه استفاده می کنند. دو بار در روز پوست کدو تنبل سفید را بر روی پوست خود رنده کنید. شادابی و سلامت را به پوست خود باز خواهی گرداند.

نوشته های مشابه