آموزش کاشت و پرورش

کاشت گوجه فرنگی چری در گلدان

همه ما گوجه فرنگی های کوچک و زیبایی که شبیه گیلاس هستند را در بازار دیده ایم. گوجه فرنگی چری یا گیلاسی که در فصل بهار و تابستان به وفور یافت می شود با آن قیافه کوچکش زینت بخش سالاد ها و غذاهای شما خواهد بود. اگر می خواهید به کاشت گوجه فرنگی چری در گلدان بپردازید با ما همراه باشید.

کاشت گوجه فرنگی چری در گلدان و باغچه
اگر کمی صبر و حوصله به خرج دهید اواسط فرودین بهترین زمان برای کاشت گوجه فرنگی چری در گلدان و حتی در حیاط باغچه خواهد بود. راهنمایی های ما را قدم به قدم دنبال کنید تا خودتان این گوجه های خوشکل و خوشمزه را بر داشت کنید.
مراحل کاشت، داشت و برداشت
برای کاشت هر محصول سه مرحله لازم است که طی شود. کاشت، داشت و برداشت. در این جا به تفصیل این مراحل را در مورد گجه فرنگی چری برای شما بیان می کنیم.
کاشت
توصیه می شود اواسط فرودین بذر آن را تهیه کنید. اگر می خواهید آن را در گلدان کشت کنید می توانید از خاک ترکیبی کوکوپیت، پیت ماس و خاک باغچه استفاده کنید.
۱.گلدان های نشا را آماده کنید.
۲.خاک را به عمق نیم سانتی متر گود کنید.
۳.در هر گودال ۵ الی ۱۰ عدد بذر قرار دهید.
۴.بعد از کاشت هر دو روز یک بار آن را آبیاری کنید.
۵.۱۰ روز بعد گیاه ما جوانه زده و چند برگ ریز در آورده است.
۶.حال زمان این است که گیاه را به گلدان بزرگتر انتقال دهید.
۷.گلدان انتخابی شما باید قطری حدود ۲۰ سانتی متر و ارتفاعی نزدیک به ۳۰ سانت متر داشته باشد.
داشت
نگه داری از این گیاه بسیار ساده است. مراقبت های خاصی هم نمی خواهد. تنها کافی است خاک آن را مرطوب نگه دارید. سعی کنید گلدان را در جایی قرار دهید که سایه باشد. شاید شاخه های شما بزرگ شده و آویزان شوند. برای رفع این مشکل می توانید به آرامی همه آن ها را جمع کرده و با یک نخ به یک تکیه گاه وصل کنید.

برداشت
اکنون وقت این است که نتیجه صبر خود را مزه کنید. به همین سادگی زمانی که گوجه فرنگی ها رسیدند می توانید از آن ها برای انواع غذاها و سالاد های تزئینی استفاده کنید.
بذر انواع گوجه فرنگی چری
گوجه فرنگی های چری انواع مختلفی دارند. بذر تمامی آن ها در بسته های ۲۰ الی ۳۰ عددی موجود است. به راحتی آن ها را خریداری کرده و با این روش کاشت کنید. اما بذر انواع مختلف گوجه گیلاسی، تزئینی یا چری به دسته های زیر تقسیم می شود.
•گوجه فرنگی چری مشکی
•گوجه فرنگی چری نارنجی خوشه ای
•گوجه فرنگی چری درشت خوشه ای
•گوجه فرنگی چری بنفش
•گوجه فرنگی چری قهوه ای
•گوجه فرنگی چری میکس
•گوجه فرنگی درشت نانو ایتالیایی
•گوجه فرنگی چری زرد طلایی
•گوجه فرنگی چری خوشه ای زیتونی
نکته مهم برای نگهداری بهتر از بوته ها
بوته گوجه فرنگی به سرعت رشد می کند. برای جلوگیری از رشد بوته ها بر روی زمین می توانید در خطوط موازی و مرتب میله های چوبی یا فلزی را در خاک فرو کنید. آن ها را با سیمان کاری محکم کنید. بعد از این گیاه خود به خود به صورت بالا رونده رشد می کند و دیگر بر روی زمین پخش نمی شود.

بهترین رقمی که می تونیم بهتون معرفی کنیم جهت کاشت در گلدان  رقم پاکوتاه گلدانی می باشد که می توانید براحتی از سایت تهیه بفرمایید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “کاشت گوجه فرنگی چری در گلدان

  1. فرهاد نوروزی گفت:

    برای تهیه و کاشت با چه شماره ای تماس بگیرم. از تهران هستم

    1. تیم تحریریه گفت:

      سلام با شماره ۰۹۱۷۲۰۲۰۴۲۵ مهندس غلامی تماس بگیرید!

نظرات بسته شده است.