آموزش کاشت و پرورش

چگونه کاکتوس اپونتیا بکاریم؟

کاکتوس اپونتیا که به عنوان انجیر هندی نیز شناخته می‌شود نوعی کاکتوس است که بومی آمریکای جنوبی و بخشی از آمریکای شمالی است. اگر چه این گیاه آب و هوای بیابانی را ترجیح می‌دهد، اما می‌تواند در انواع مختلف خاک، رطوبت و درجه حرارت رشد کند. میوه کاکتوس اپونتیا خوراکی است، اما این گیاه همچنین یک گیاه زینتی محسوب می‌شود، زیرا گل‌های زیبایی در رنگ‌های مختلف از نارنجی تا زرد و سفید تولید می‌کند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با چگونگی کاشت کاکتوس اپونتیا آشنا شوید و در صورت تمایل بذر کاکتوس اپونتیا گلابی مالتای زرد، بذر کاکتوس اپونتیا گلابی بنفش، بذر کاکتوس اپونتیا گلابی مالتای تو سرخ را در سایت ثبت سفارش گنید.

کاشت کاکتوس اپونتیا

زمان و مکان کاشت:

برای کاشت کاکتوس اپونتیا می‌توان مانند هر گیاه دیگری قلمه یا بذر آن را تهیه کنید. کاکتوس اپونتیایی که از بذر رشد می‌کند، تمایل رشد بیشتری نسبت به قلمه‌اش دارد و البته زمان انتظار برای تولید گل و میوه ممکن است حدود سه تا چهار سال طول بکشد. کاشت کاکتوس اپونتیا را را می‌توان در هر زمانی از سال انجام داد، اما اگر بهار یا تابستان کاشته شوند، ممکن است نتایج بهتری داشته باشند. در واقع بهترین زمان برای کاشت این گیاه اواخر بهار می‌باشد.

 دقت داشته باشید که در محلی این گیاه را بکارید که گرم اما سایه باشد. گیاهان کاکتوس نیاز به نور مستقیم خورشید ندارند. درست است که اپونتیا گیاهی خوراکی است اما توجه کنید که همچنان یک نوع کاکتوس است و هنگام کاشت آن باید مانند هر کاکتوس دیگری احتیاط کنید و حتما از دستکش استفاده کنید.

خاک: 

یک گلدان باغی آماده کنید. یک گلدان کوچک که دارای یک سوراخ در پایین است را انتخاب کنید. کف گلدان را با لایه‌ای از سنگ‌های کوچک بپوشانید. با این کار به آب اجازه می‌دهید تا بهتر از گلدان خارج شود. گلدان را با خاکی که نیمی از آن ماسه است پر کنید. می‌توانید به جای ماسه، خاک‌تان را با خاک لوم ترکیب کنید. این ترکیب خاک‌ها بهتر زهکشی می‌شوند و بهتر از خاک‌هایی با محتوای رس بالا هستند. هم‌چنین بیشتر شبیه به خاک‌های بیابانی طبیعی هستند که کاکتوس آن‌ها را ترجیح می‌دهد.

کود کاکتوس اپونتیا:

اگر کاشت کاکتوس اپونتیا را در بیرون از منزل خود انجام داده‌اید، گیاه نیازی به کود ندارد. از یک کود متعادل کننده استفاده کنید. برای کوددهی گیاهان جوان از کود 10-10-10 استفاده کنید. برای گیاهان بزرگ‌تر از کود، 10-10-۵ و یا حتی 10-10-0 می‌توانید استفاده کنید. کود حاوی محلول در آب سبب افزایش گل و میوه می‌شود. درباره زمان کوددهی اجازه دهید خود گیاه به شما بگوید که چه زمانی به غذا نیاز دارد. اگر رنگ آن سبز کم رنگ شود یا گل و میوه ندهد، به غذا یا همان کود نیاز دارد.

آبیاری:

همان‌طور که دانه‌ها رشد می‌کنند، خاک را تا زمان جوانه زدن گیاهان‌تان مرطوب نگه دارید. خاک را لمس کنید و زمانی که خاک شروع به خشک شدن می‌کند، آن را آبیاری کنید. شایع‌ترین مشکلی که برای این گیاه پیش می‌آید، پوسیدگی و پژمرده شدن گیاه بر اثر آبیاری بیش از اندازه است.

با کاشت کاکتوس اپونتیا آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.