آموزش کاشت و پرورش

کاشت سبزی روکولا

روکولا؟ احتمالا نام این گیاه کمی برای‌تان ناآشنا باشد. اما مشکلی نیست. اجازه بدهید برای‌تان توضیح بدهم! این یک گیاه برگ‌دار باستانی است که در حال حاضر مورد علاقه سرآشپزها در سراسر جهان است. این یک گیاه خاص در بخش کاهوها از مواد غذایی شما است که تهیه‌اش می‌تواند پرهزینه باشد. رشد آروگولا از بذر آسان است، چه در باغچه و چه در یک گلدان در بالکن، و البته بذرها نیز ارزان هستند. بنابراین با ما همراه باشید تا با چگونگی کاشت سبزی روکولا آشنا شوید. و همچین می توانید بذر سبزی روکولا  سلواتیکا ایتالیایی، بذر روکولا دایتون، بذر روکولا راکت و …  را در سایت براحتی خریداری نمایید. 

پرورش سبزی روکولا

چگونگی کاشت 

تقریبا مانند هر گیاه دیگر، روکولا نیز خاک غنی و خوب زهکشی شده را ترجیح می‌دهد (پی‌اچ خاک بین ۶ تا ۶.۵ باشد). با این شرایط‌های گوناگونی را تحمل می‌کند. به محض اینکه خاک در بهار برای کاشت آماده شد، در فضای بیرون و در معرض آفتاب کامل با کمی سایه گیاه را قرار دهید. برای برداشت در پاییز یا اوایل زمستان در اواخر تابستان کاشت روکولا را انجام دهید.

بذرها را در عمق ¼ اینچ و با فاصله ۱ اینچ از یک دیگر در ردیف‌هایی با فاصله ۱۰ اینچ از هم بکارید. از طرفی می‌توانید بذرهای روکولا را به تنهایی پخش کنید و از طرف دیگر با سایر سبزیجات مخلوط کنید و سپس بکارید. پس از کاشت، در طی چند روز بذور جوانه می‌زنند.

مراقبت از روکولا

بیشتر گیاهان برگ دار را می‌توان مستقیم در زمین کاشت و گیاه روکولا نیز از این قاعده مستثنا نیست. مانند اکثر گیاهان باغی، راز نحوه رشد روکولا با موفقیت در کارهایی است که شما قبل از کاشت بذر انجام می‌دهید. قبل از کاشت روکولا مقداری کود و یا کمپوست خوب پوسیده شده را اضافه کنید تا نیاز گیاه به رطوبت و مواد مغذی تامین شود.

خاک را به طور مرتب مرطوب نگه دارید. نهال‌ها را به اندازه‌ای که از یکدیگر ۶ اینچ فاصله داشته باشند، کم پشت کنید. برای کاهش استرس گیاه از گرما، سایه‌هایی را برای کاشت‌های فصل گرم فراهم کنید. توجه داشته باشید که با شروع گل‌دهی این گیاه در اواخر بهار یا اوایل تابستان، بوی گل بیشتر می‌شود. و ممکن است شدیدتر از آن چیزی باشد که شما انتظار دارید. بنابراین اگر گیاه را در داخل منزل پرورش می‌دهید آن را تا شروع مجدد فصل سرما بیرون ببرید.

انواع پیشنهادی برای کاشت روکولا

  • ” Runway” – نوعی روکولا با رشد بسیار سریع با برگ‌های بزرگ.
  • ” Garden” – گیاهان با رشد سریع برگ‌ها که رایحه‌ای ملایم همانند تربچه ایجاد می‌کنند.
  • ” Italian Rocket” – که با عنوان “موشک وحشی ایتالیایی” نیز شناخته می‌شود. برگ‌های ریز و خرد شده با طعم تیز دارد.
  • “Astro” – رشد سریع و با طعم ملایم.

با چگونگی کاشت روکولا آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. روکولا هنگام پخت و پز و خوردن مانند اسفناج به عنوان سبزی در نظر گرفته می‌شود. یا می‌توان از آن به عنوان گیاهی برای طعم دادن به سالاد، گوشت یا سس ماکارونی استفاده کرد. در اواخر بهار یا تابستان، گل‌های روکولا را به سالادها اضافه کنید زیرا در این زمان شکوفه گیاهان بسیار بلند می‌شود. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید و تیم فردین کشت را همراهی بنمایید.

2 دیدگاه در “کاشت سبزی روکولا

  1. taraa8930 گفت:

    سلام من این بذرو از شما خریدم درنبود من دخترم تمامی بذرهارو تو گلدان مستطیلی ۴۵ سانت ریخته وقتی درومدن میتونم اونا رو به یه گلدون دیگه انتقال بدم همچنین کلم کیل فر امریکاییو میتونم به یه گلدون دیگه انتقال بدم ؟؟

    1. روکولا نه. همینجور بزارید بزرگ بشه استفاده کنید. ولی کلم کیل میتونید

نظرات بسته شده است.