آموزش کاشت و پرورش

پرورش ریواس

کاشت ریواس

ریواس گیاهی چند ساله است، اگرچه به طور کلی به عنوان میوه در دسرها و مرباها از آن استفاده می شود. از گیاه ریواس فقط ساقه ها خورده می شوند. ریواس ها عطر و طعم عالی و تند دارند. برگ های گیاه ریواس سمی هستند ، بنابراین مطمئن باشید که آن ها مصرف نمی شوند. پرورش گیاه ریواس بسیار آسان است، اما برای شکوفایی نیاز به آب و هوای خنک دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با چگونگی کاشت ریواس در منزل خود آشنا شوید.

کشت و کار ریواس

کاشت ریواس

قبل از کاشت، همه علف های هرز چند ساله را از بین ببرید. مکانی را انتخاب کنید که خاکش به خوبی زهکشی بشود، حاصلخیز و ترجیحا در نور کامل خورشید باشد. تاج های یک ساله ریواس را در اوایل بهار به محض اینکه زمین قابل استفاده شد، کاشت کنید. ریواس همچنین می ‌تواند در پاییز پس از تنظیم رکود کاشته شود.

چاله هایی در خاک حفر کنید. گیاه ریواس نیاز به فضایی با حدود ۴ فوت فاصله از یک دیگر دارد و ریشه ‌های آن باید ۱ الی ۲ اینچ در عمق خاک قرار بگیرند. حتماً کمپوست، کود پوسیده و یا هر نوع مواد آلی دیگر را با خاک مخلوط کنید. گیاهان ریواس فیدرهای سنگینی هستند و به این مواد آلی احتیاج دارند. کود شیمیایی را هنگام کاشت ریواس یا در اولین سال رشد، اضافه نکنید. تماس مستقیم با نیترات می ‌تواند گیاهان ریواس شما را از بین ببرد.

مراقبت پس از کاشت ریواس

مالچ سخاوتمندانه با یک لایه سنگین از نی و کود گاو برای تأمین مواد مغذی گیاه، حفظ رطوبت و جلوگیری از علف های هرز کمک می کند. پس آن را از گیاهان خود دریغ نکنید. گیاه خود را به خوبی آبیاری کنید. ریواس در طول تابستان به رطوبت کافی احتیاج دارد. ساقه های بذر را به محض ظاهر شدن جدا کنید.

بعد از اولین یخبندان بهاری، هنگامی که زمین در حال آب شدن است یا به تازگی ذوب شده است، از یک کود نیتروژن قوی (۲۵-۳-۳ یا ۱۰-۶-۴) استفاده کنید تا کود به داخل زمین برود. حشرات و بیماری ها تا زمانی که زمین عاری از علف های هرز باشد، گیاه ریواس را آزار نمی دهند.

برداشت ریواس 

پس از کاشت ریواس ، در طول اولین فصل رشد، هیچ گونه ساقه را برداشت نکنید تا گیاهان شما تثبیت شوند. ساقه ها را زمانی که طول آن ها به ۱۲ تا ۱۸ اینچ رسیدند، برداشت کنید. معمولاً پس از ۳ سال، دوره برداشت به مدت ۸ تا ۱۰ هفته طول می کشد. اگر ساقه نازک شد، برداشت را متوقف کنید. این به این معنی است که ذخایر غذایی گیاه کم شده است.

دقت کنید که پس از برداشت ریواس برگ‌ها را دور بیندازید. تکرار و تاکید می‌کنیم که برگ‌ها سمی و غیر خوراکی هستند. همیشه برای اطمینان از ادامه تولید حداقل ۲ ساقه در هر بوته را رها کنید. شما ممکن است بدون نیاز به جایگزینی گیاهان ریواس خود، تا ۲۰ سال برداشت فراوان داشته باشید.

با چگونگی کاشت ریواس آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.