آموزش کاشت و پرورش

کشت توت فرنگی در گلدان

کاشت توت فرنگی

داشت یک گلدان توت فرنگی در منزل و برداشت آن به صورت تازه خیلی لذت بخش هست. همه ما علاقه داریم یک گلدان توت فرنگی در منزل داشته باشیم. در این مقاله با روش کشت توت فرنگی می توانید آشنا شوید. ریشه های توت فرنگی سطحی است بنابراین کاشت توت فرنگی  و نگهداری آن در گلدان بسیار آسان است. برای نگهداری توت فرنگی در داخل ساختمان نیاز به نور است بنابراین باید جلوی پنجره ای نور گیر آن را قرار دهید.

برای کاشت توت فرنگی به روش زیر اقدام کنید:

گیاهچه سالم و سبز توت فرنگی از فروشگاه های گل و گیاه تهیه کنید؛ گیاهی که برگ های قهوه ای و یا سوخته نداشته باشد. همچنین می توانید بذر توت فرنگی را از فروشگاه فردین کشت تهیه و اقدام به تولید نشا کنید.
برای کاشت توت فرنگی در گلدان؛ گلدان مورد نظر باید سوراخ هایی برای زهکشی داشته باشد.   توت فرنگی در هر گلدانی که خاک خوبی داشته باشد و نور کافی دریافت کند، رشد کرده و میوه میدهد. همچنین قطر گلدان باید ۴۵ سانتی متر باشد. ریشه های توت فرنگی اگرچه سطحی هستند اما گسترش ریشه ها زیاد و نیاز به فضای زیادی دارند.

گلدان را با دو سوم خاک گلدانی پر کنید و سپس آبیاری کنید تا زمانی که آب از ته گلدان خارج شود. به آرامی گیاهچه توت فرنگی را از گلدان اولیه خارج کنید و مراقب باشید ریشه های گیاه آسیب نبینند. و درون گلدان که از قبل آماده کرده اید قرار دهید.

گلدان را با خاک پر کنید, سطح خاک تا طوقه گیاه برسد. ساقه های جدید از طوقه ایجاد می شوند پس بنابراین طوقه زیر خاک نباشد.

گلدان را با استفاده از آب پاش آبیاری کنید تا خاک گلدان جابجا نشود و آب از سطح گلدان خارج شود. پس از اولین آبیاری در صورت نیاز خاک بیشتری اضافه کنید.