عمومی

فواید کلم کیل بر سلامتی

اگر تا به حال کلم کیل را امتحان نکردید، الان زمانش رسیده تا این گیاه که یکی از سالم‌ترین گیاهان جهان محسوب می‌شود را امتحان کنید! البته اگر داروهای انعقاد خون مصرف می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که پیش از مصرف کلم کیل با پزشک خود مشورت کنید. این گیاه خوشمزه و مغذی را می‌توانید به سالاد خود اضافه کنید و یا اسموتی آن را مصرف کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با خواص کلم کیل ، این گیاه زمستانی آشنا شوید. و برای خرید بذر کیل سبز فر، بذر کیل توسان، کیل سیبری و … با ما در ارتباط باشید.

خواص کلم کیل

۱- کاهش خطر ابتلا به سرطان 

سبزیجات سبزی که حاوی کلروفیل هستند، می‌توانند از جذب آمین‌های هتروسیکلیک توسط بدن جلوگیری کنند. به عنوان یک عضو از خانواده گیاهی کلم‌ها، کلم کیل حاوی ترکیبات طبیعی است که به منظور جلوگیری از سرطان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه با توانایی محافظت از سلول‌ها می‌تواند از آسیب و جهش DNA، غیر فعال کردن ترکیبات سرطانی، رشد و گسترش سریع سرطان و حتی باعث مرگ سلول‌های سرطانی شود.

۲- جلوگیری از بیماری‌های قلبی 

فیبر، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B6 موجود در کلم کیل همه از سلامت قلب حمایت می‌کنند. افزایش میزان پتاسیم در بدن و کاهش مصرف سدیم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی (CVD) را کاهش می‌دهد. همچنین مصرف پتاسیم با کاهش خطر سکته مغزی، محافظت در برابر از دست دادن توده‌های عضلانی، حفظ تراکم معدنی استخوان و کاهش تشکیل سنگ کلیه همراه است.

۳- سلامت استخوان از خواص کلم کیل 

کلم کیل سرشار از ویتامین K است. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف مقادیر کم از ویتامین K با افزایش خطر شکستگی استخوان همراه است. در حالی که بدن انسان، خود مقدار زیادی از میزان مورد نیازش به ویتامین K را تامین می‌کند، با این حال مصرف کافی این ویتامین برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. این ویتامین جذب کلسیم را بهبود بخشد و ممکن است مقدار دفع کلسیم از طریق ادرار را کاهش دهد.

۴- کمک به بهبود هضم 

کلم کیل از مقدار زیادی فیبر و آب تشکیل شده است. هر دوی این‌ها به جلوگیری از یبوست و ترویج منظم بودن و داشتن دستگاه گوارش سالم کمک می‌کنند. دو ویتامین که برای آزاد کردن انرژی غذاها مورد نیاز هستند، ویتامین B و ویتامین C می‌باشند که همچنین باعث جذب آهن می‌شوند. خوشبختانه کلم کیل منبع خوبی از این ویتامین‌ها نیز است.

۵- تقویت پوست و مو

یکی از خواص کلم کیل توانایی آن در تقویت پوست و مو می‌باشد. این گیاه میزان بتا کاروتن بالایی دارد که در واقع کاروتنوئیدی است که توسط بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. این ماده مغذی موجب رشد مو در بدن می‌شود. همچنین برای تولید چربی پوست ضروری است، این چربی پوست و مو را مرطوب نگه می‌دارد. مصرف یک فنجان کلم کیل پخته شده ۳/۵۳ میلی گرم ویتامین C تولید می‌کند که به ساخت و نگهداری کلاژن که پروتئین ضروری برای ساختار پوست، مو و استخوان است، کمک می‌کند.

با برخی از خواص کلم کیل آشنا شدید. پیشنهاد می‌کنیم که این کلم را تهیه کنید و آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.

نوشته های مشابه