عمومی

مزایای میوه پوملو برای سلامتی

پوملو با نام علمی Citrus maxima میوه‌ای خوشمزه و بی‌نظیر از خانواده مرکبات و تقریبا شبیه به گریپ فروت است. پوملو برای اولین بار در جنوب شرق آسیا یافت شد و میوه بومی همین منطقه می‌باشد. شاید تا به حال حتی نام این میوه را نشنیده بودید، اما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این میوه را امتحان کنید. در ادامه این مطلب با برخی از خواص میوه پوملو آشنا شوید. و می توانید نهال این میوه ارزشمند رو در سایت سفارش بدید.

خواص میوه پوملو 

۱- تقویت سیستم ایمنی 

جالب است بدانید که مصرف یک دانه میوه پوملو ۶۰۰ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین می‌کند! این میوه منبع اصلی اسید آسکوربیک است که در جنوب آسیای شرقی به عنوان یک تقویت کننده سریع سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویتامین C بعنوان یک آنتی اکسیدان به افزایش فعالیت گلبول‌های سفید خون و حمله به رادیکال‌های آزاد، که می‌توانند به اندام‌های بدن آسیب برسانند، کمک می‌کند. این امر کمکی برای مبارزه با عفونت‌هایی که موجب سرماخوردگی، سرفه، تب و علائم جدی و یا عفونت‌های میکروبی، ویروسی و باکتریایی می‌شوند، می‌باشد.

۲- بهبود فرآیند هضم 

اکثر میوه‌های حاوی مقادیر زیادی از فیبر هستند و میوه پوملو نیز از این قاعده مستثنا نیست. یک پوملو ۲۵ درصد از نیاز روزانه افراد به فیبر را تامین می‌کند که باعث می‌شود بسیاری از مشکلات گوارشی مانند یبوست از بین بروند. محتوای بالای فیبر، مدفوع را افزایش می‌دهد، حرکات در دستگاه گوارش را ترویج می‌دهد و همین‌ها موجب می‌شوند تا سلامت دستگاه گوارش نیز به خطر نیوفتد.

۳- تنظیم فشار خون از خواص میوه پوملو 

پوملو منبع خوبی از پتاسیم است! این جمله به معنای تامین تقریبا ۳۷٪ از نیاز روزانه شما به این ماده معدنی از پوملو می‌باشد. پتاسیم یک رگ گشا (وازودیلاتور) است، موجب گشودن رگ‌های خونی می‌شود و باعث افزایش گردش خون و اکسیژن در اندام‌ها می‌شود. همچنین فشار را از روی قلب را کاهش می‌دهد و احتمال آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

۴- کاهش وزن 

هر دو میوه پوملو و گریپ فروت دارای یک نوع آنزیم چربی سوزی هستند که می‌تواند به کاهش وزن کمک کنند. این آنزیم پالمیتوئیل ترانسفراز کارنیتین نامیده می‌شود و در تعداد بسیار کمی از غذاها یافت می‌شود. این آنزیم می‌تواند مبارزه شما علیه چربی‌ها را افزایش دهد؛ بنابراین، بسیاری از افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، جایی برای پوملو در رژیم غذایی خود باز می‌کنند.

۵- ضد پیری از خواص پوملو 

همان‌طور که گفته سطح بالای ویتامین C در میوه پوملو به عنوان آنتی اکسیدان‌های مبارز عمل می‌کند. یکی از مشکلاتی که توسط رادیکال‌های آزاد به وجود می‌آید، تخریب پوست است که منجر به پدیدار شدن نشانه‌هایی از پیری زودرس، مانند چروک‌ها، آویزان شدن پوست و لکه‌ها می‌شود. مصرف بالای ویتامین C می‌تواند از این مشکل پیشگیری کند. همچنین پوملو شامل اسپرمیدین، یک ماده شیمیایی نادر است که در واقع در اسپرم انسان یافت می‌شود و با کند شدن روند پیری ارتباطی مستقیم دارد.

با برخی از خواص پوملو آشنا شدید. این میوه خوش طعم همچنین می‌تواند از گرفتگی عضلات جلوگیری کند، سلامت استخوان را بهبود ببخشد و سرعت ترمیم زخم‌ها را افزایش دهد. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید در بخش‌ دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.

نوشته های مشابه