عمومی

 خواص سیب زمینی بنفش

بعد از این که کلم بنفش، برنج بنفش و حتی ذرت بنفش تولید شد، نوبت به سیب زمینی های بنفش رسیده است. سیب زمینی بنفش با رنگی پر انرژی و نشاط آور به خوبی هضم می شود و آنتی اکسیدان بالای آن رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد. تا انتهای این مطلب ما را همراه کنید تا شما را بیشتر با خواص سیب زمینی بنفش شیرین آشنا کنیم.

سیب زمینی بنفش چیست؟
شاید برای شما هم جای سوال داشته باشد که اصلا سیب زمینی بنفش چیست؟ سیب زمینی هایی که سیب زمینی هستند اما رنگ سیب زمینی ندارند! چند سالی می شود که بذر این نوع از سیب زمینی به وفور یافت می شود. این بذر بعد از کاشت تبدیل به سیب زمینی هایی می شود که دشمن سر سخت بسیاری از بیماری هاست. در ادامه بیشتر در این مورد توضیح خواهیم داد.
خواص سیب زمینی بنفش از جمله مواردی است که همواره مورد بحث بوده است. پیشرفت فناوری های زیستی نسل بشر را بر آن داشت تا محصولات سنتی خود را بهبود بخشد. سیب زمینی از دیر باز غذای بیشتر مردم جهان بوده است. از این رو یکی از محصولاتی که اصلاح نژادی شده و رنگ جذابی نیز به خود گرفته است سیب زمینی شیرین است. خواص این سیب زمینی از جمله مواردی است که همواه مورد بحث بوده است. اما به مهترین خواص آن می توان در زیر اشاره کرد.
ضد سرطان: رنگ بنفش این سیب زمینی شیرین به سبب وجود اسیدهای فنولی و آنتوسیانین‌ ها است. این ترکیبات بهترین درمان برای کاهش رشد سرطان و حتی درمان کننده آن هستند. آنتی اکسیدان بالای آن بهترین از بین برنده رادیکال های آزاد بدن است. رادیکال های آزاد یکی از عوامل ایجاد سرطان می باشند.
آسان کننده هضم غذا: سیب زمینی از نوع پخته آن از جمله مواد غذایی است که به سادگی هضم می شود. اما سیب زمینی بنفش علاوه بر این که به راحتی در معده هضم می شود، اگر در کنار غذاهای سنگین نیز مصرف شود، به سرعت به جذب و هضم آن ها کمک می کند.
ضد مرض قند(دیبات): متاسفانه افرادی که قند خون بالایی دارند نمی توانند مواد نشاسته دار مصرف کنند. سیب زمینی هم از جمله موادی است که نشاسته بالایی دارد. اما سیب زمینی بنفش علاوه بر این که از ابتلا به قند خون بالای افراد جلوگیری می کند، برای کسانی که سیب زمینی دوست دارند و دیابت دارند نیز بی ضرر است.

طرز پخت سیب زمینی بنفش شیرین
حال که تا حدودی با خواص فوق العاده این سیب زمینی خوش آب و رنگ آشنا شدیم، توصیه می کنیم با روش صحیح پخت، خواص سیب زمینی بنفش را به خوبی حفظ کنید. روش پخت این سیب زمینی بسیار ساده است.

•ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی بشوید تا پوست آن ها عاری از گرد و غبار شود.
•لازم نیست آن ها را پوست بگیرید. پوست این نوع سیب زمینی به تنهایی تمام ویتامین A و C بدن یک فرد در طول یک روز را تامین می کند.
•سیب زمینی ها را درون مقداری آب قرار دهید و اجازه دهید بجوشند.
•بعد از جوشیدن سیب زمینی ها می توانید آن ها را استفاده کنید.

به یاد داشته باشید طعم و مزه این سیب زمینی مشابه سیب زمینی معمولی است. تنها خواص سیب زمینی بنفش به نسبت بیشتر از بقیه سیب زمینی هاست.

نمی تونیم قول بدیم که همیشه موجود اشته باشیم اما خیلی از وقتها بذر یا غده یا ریزوم سیب زمینی بنفش در سایت فردین کشت موجود است که از اینجا و اینجا می تونید تهیه بفرمایید.در ویکی پدیا هم میتونید نسبت به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خانواده سیب زمینی ها اقدام کنید .

نوشته های مشابه