عمومی

خواص سلامتی گیاه ترب سفید

خواص سلامتی گیاه ترب سفید

ترب سفید نوعی تربچه سفید رنگ است که عمدتا در جنوب شرقی آسیای و در فصل زمستان رشد می‌کند. توصیف ترب سفید، گیاهی با برگ‌های بزرگ با رشد سریع و یک ریشه بلند می‌باشد. از نظر علمی این گیاه عضو خانواده کلم‌هاست بنابراین خواص مشابهی نیز با برگ‌های این نوع گیاهان دارد. ترب سفید به علت محتوای مواد مغذی در ریشه‌اش در ژاپن، چین و دیگر کشورهای آسیایی مصرف می‌شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با خواص ترب سفید آشنا شوید بذر ترب سفید گرد و بذر ترب سفید کشیده این گیاه ارزشمند را در سایت سفارش دهید.

خواص ترب سفید 

۱- تقویت سلامت تنفسی 

ترکیبی از فعالیت‌های ضد باکتریایی و ضد ویروسی با خواص خلط‌ آور، ترب سفید و آب آن را برای درمان مشکلات تنفسی ایده آل می‌کند. خلط بیش از حد در دستگاه تنفسی شما می‌تواند باکتری‌ها را جذب کند و اجازه رشد به آن‌ها بدهد. آب گیاه ترب سفید نه تنها خلط را پاک می‌کند، بلکه باکتری‌ها و سایر بیماری‌ها را از بین می‌برد و سیستم تنفسی شما را سالم نگه می‌دارد.

۲- بهبود فرآیند هضم 

تحقیقات نشان داده است که آب ترب سفید دارای آنزیم‌های مشابه از جمله آمیلاز و استرئاز است که در دستگاه گوارشی انسان پیدا می‌شود. این آنزیم‌ها می‌توانند به هضم بهتر کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین‌ها و چربی‌ها کمک کنند. این امر می‌تواند از یبوست جلوگیری کند و کارایی جذب مواد مغذی را در روده افزایش دهد.

۳- دفع سموم از بدن

یکی از خواص ترب سفید توانایی آن در دفع سموم از بدن می‌باشد. ترب سفید به عنوان یک نوع دیورتیک شناخته شده است که به معنی آن است که باعث ادرار می‌شود. این گیاه با بالا بردن فعالیت کلیه‌ها کمک می‌کند تا تمیز شوند و به عملکرد مطلوب خود برسند. همچنین به حذف مواد سمی، چربی‌ها و حتی آب از طریق ادرار کمک می‌کند.

۴- جلوگیری از سرطان 

طبق یک تحقیق از سوی انجمن شیمی آمریکا، جوانه‌های ترب سفید حاوی ترکیبات فنولیک آنتی اکسیدانی خاص هستند. همان‌طور که می‌دانید مشخص شده که آنتی اکسیدان‌ها به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌پردازند و اثرات منفی آن‌ها را کاهش می‌دهند. یکی از اثرات رادیکال‌های آزاد سرطان روده بزرگ می‌باشد. همچنین فعالیت‌های محافظی هپاتیت در این گیاه ثابت شده.

۵- تقویت سیستم ایمنی از خواص ترب سفید 

غلظت بالای ویتامین C در ترب سفید باعث می‌شود که برای سیستم ایمنی بدن شما مناسب باشد، زیرا ویتامین C باعث تولید گلبول‌های سفید خون می‌شود. این امر سبب می‌شود تا سرعت بهبود زخم و ترمیم سلول‌ها و بافت‌‌ها در سراسر بدن افزایش پیدا کند. برگ‌های ترب سفید مهم‌ترین منبع ویتامین C هستند، بنابراین اگر به فکر سلامت خود هستید حتما این گیاه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۶- خواص ضد التهابی 

تحقیقات نشان داده است که ترکیبات ضد التهابی موجود در آب، ریشه‌ها و برگ‌های ترب سفید می‌تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش التهاب در سراسر بدن شود. این گیاه به تقویت سلامت قلب کمک می‌کند و خطر ابتلا به آرتروز را کاهش می‌دهد. همچنین در درمان نقرس و کاهش درد و ناراحتی‌های آسیب عضلات موثر است.

با برخی از خواص ترب سفید آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.

نوشته های مشابه