آموزش کاشت و پرورش

چگونه توت فرنگی غول پیکر بکاریم؟

توت فرنگی غول پیکر یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی برای رشد در یک باغ کوچک یا حیاط خانه شما است. توت فرنگی های خانگی به نسبت توت فرنگی هایی که از بیرون خریداری می کنید بسیار مطبوع تر است. همچنین با کاشت این توت فرنگی های خاص می توانید در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید.

توت فرنگی غول پیکر چیست؟

توت فرنگی غول پیکر در واقع نوعی از توت فرنگی است که حجم بزرگی دارد. مزه عالی و نژاد بزرگ این توت فرنگی سبب جذابیت آن شده است. اما برای کاشت این نوع توت فرنگی مراحل زیر را به خوبی رعایت کنید تا محصول پر باری برداشت کنید.

۱.    کاشت محصول

برای کاشت توت فرنگی غول پیکر به فضا و نور آفتاب کافی نیاز دارید. حتی اگر در آپارتمان هم زندگی می کنید، می توانید توت فرنگی های خود را در بالکن یا پشت بام بکارید. اگر فضای کمی هم در اختیار دارید می توانید آن را درون سبد بکارید و آویزان کنید.

پر نور ترین قسمت خانه را برای توت فرنگی های خود در نظر بگیرید. توت فرنگی هایی که آب و نور کافی دریافت کرده اند، رنگ قرمز درخشانی دارند و همچنین بسیار گوشتی و آبدار می باشند.

۲.    انتخاب مکانی مناسب

اجازه دهید بذر های توت فرنگی شما به اندازه کافی رشد کنند. ظرفی که استفاده می کنید مهم نیست چوبی است یا پلاستیکی تنها کافی است خاک داخل آن رس باشد. همچنین مطمئن شوید که عمق خاک حداقل ۱۲ الی ۱۴ اینچ است.برای رشد بیشتر گیاه و این که ریشه ها در هنگام رشد مزاحم هم نشوند، باید حدود ۱۲ اینچ بذر ها از یک فاصله داشته باشند.

۳.    کود دهی مناسب

توت فرنگی غول پیکر از جمله میوه هایی است که دوست دار خاک نیتروژن دار است. شما باید خاکی را برای کاشتن بذر ها انتخاب کنید که سرشار از نتروژن و مواد معدنی مفید باشد.

همچنین برای رشد بهتر می توانید از خاک کپوست استفاده کنید. به راحتی می توانید این خاک را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

۴. برداشت محصول

 قصد دارید توت فرنگی خود را در این سال برداشت کنید، یا می توانید صبر کنید؟ اگر مشتاقید سال اول محصول خود را برداشت کنید حتما بذر هایی که رشد کرده اند را در برابر نور زیاد آفتاب قرار دهید و آب دهی فراوان را فراموش نکنید.

البته اگر می خواهید به گیاه خود اجازه دهید قوی شود، باید شکوفه هایی که رشد کرده اند را حذف کنید. گیاه شما زمستان اول خود را به خوبی می گذارند. به شما قول می دهم این صبر کردن ارزش خواهد داشت. بهار سال بعد میوه ها چن برابر شده و رشد بیشتری خواهند داشت.

البته در نظر داشته باشید هر چقدر هم که خوب از گیاه خود مراقبت کنید، تنها ۳ سال می توانید از بوته توت فرنگی غول پیکر استفاده کنید. بعد از آن دیگر گیاه باروری و قدرت کافی را نخواهد داشت.

۵. مراقبت از گیاه

مراقبت از گیاه برای کمک به رشد آن بسیار مفید است. سعی کنید به خوبی توت فرنگی های خود را در برابر قارچ محافظت کنید. همچنین می توانید شاخ و برگ های شکسته را هرس کنید. وجین کردن را نیز فراموش نکنید. سعی کنید خاک باغچه را مدام پاکیزه نگهدارید. برگ های خشک شده بر روی خاک، آن را آسیب پذیر می کند.

نوشته های مشابه