عمومی

تمیز کردن گیاهان آپارتمانی

تمیز کردن گیاهان

نگهداری گل و گیاه در خانه علاوه بر زیبایی شان باعث پاکیزه شدن محیط و هوای نیز می شود. اما این گیاهانی نیز نیاز به مراقبت و تمیز کردن دارند. شاید تصور کنید که این کار خسته کننده ای باشد اما تمیز بودن برگ های گیاهان باعث رشد هر چه بهتر آنها شده و به خوبی فتوسنتز می کنند.

تمیز کردن گیاهان

گیاهی با برگ های تمیز، سطوح مطلوبی برای فتوسنتز دارد که بیمارگرها و آفات به سختی بر این گیاه غلبه می کنند. بنابراین تمیز کردن برگ های گیاهان آپارتمانی ظاهر مناسبی ایجاد می کند. شاید شما هم به این موضوع فکر کرده باشید که چه موادی برای تمیز کردن برگ گیاهان مناسب است. استفاده از مواد شیمیایی به عنوان پاک کننده گرد و غبار برگ ها باعث صدمه به بافت حساس و لطیف برگ ها می شود. پس تا جایی که می توانید استفاده از پاک کننده های شیمیایی را کاهش دهید.

اینکه چند بار برگ های گیاهان خانگی خود را تمیز کنید، به میزان گرد و  غبار موجود در هوا بستگی دارد. بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا گیاه نیاز به تمیز کردن دارند  یا نه؟ انگشت خود را روی برگ بکشید اگر رد گرد و غبار بروی انگشت ود مشاهده کردید شک نکنید که باید دست به کار شوید.

تمیز کردن گیاهان

استفاده از اسپری آب و برس های مخصوص تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی

نحوه تمیز کردن  گیاهان آپارتمانی

در مورد تمیز کردن گیاهان خانگی، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید. برخی از روش ها را در زیر برایتان شرح می دهیم:

گیاهان خود را با آب شستشو دهید.

آسانترین روش برای تمیز کردن گیاهان خانگی متوسط ​​تا بزرگ انتقال آنها به سینک آشپزخانه یا انتقال آنها به حمام است. از نازل های سم پاش ها که قطرات کوچکتری ایجاد می کنند استفاده کنید. فشار آب را کم کنید و قبل از پاشش آب، دمای آب را تست کنید تا از ولرم بودن آن اطمینان حاصل کنید. آب سرد و گرم می تواند به برگ های گیاه آسیب برساند. هنگام شستشو ساقه های  گیاه را با دست خود نگه دارید تا آسیبی به گیاه وارد نکنید.

اسپری آب

اسپری آب

برای گیاهانی با ساقه نازک و شکننده از بطری های دارای نازل اسپری کننده یک راه حل عالی است. ساکولنت ها، کاکتوس ها و بونسای  از جمله گیاهانی هستند که این روش تمیز کردن برای آنها بهتر است.

غوطه ور کردن در آب

گیاهان کوچک را می توان با نگه داشتن پایه گیاه در سطح خاک و برگرداندن آن در یک سطل آب و چرخاندن برگهای اطراف تمیز کرد. آبیاری قبل از خاک به جلوگیری از ریزش خاک هنگام واژگونی گلدان کمک می کند. همچنین می توانید در حین تمیز کردن ، پلاستیک را به دور پایه گیاه بپیچید تا گیاه به خوبی در گلدان باقی بماند و تکان نخورد. باز هم حتما از آب ولرم استفاده کنید.

نکته

اگر گرد و غبار روی گیاهان با آب از بین نرفت از محلول آب و صابون که رقیق می باشد استفاده کنید به صورتی که به ازای هر لیتر آب یک چهارم قاشق غذاخوری صابون بریزید.

پاک کردن

برای گیاهانی که خیلی بزرگ هستند و شاخ و برگ زیادی دارند و نمی توان آنها را جابجا کرد، می توانید برگها را با پارچه مرطوب پاک کنید. این روش همچنین با گیاهانی که برگ کمی دارند نیز مناسب است.

از قلموهای ظریف استفاده کنید.

بعضی از گیاهان دارای برگ های چسبناک هستند که به راحتی تمیز نمی شوند. در مورد گیاهانی مانند بنفشه آفریقایی که نباید برگهایشان خیس شود از استفاده از قلمو یا برس های مناسب برای این کار بهترین روش است.

فقط برگها نیستند که باید تمیز شوند. روش های دیگری نیز وجود دارد که می توانید گیاهان خود را تمیز کنید که به آنها کمک می کند تا قوی تر شوند و ظاهر آنها بهتر شود. بنابراین برگ های پژمرده و قدیمی که زرد رنگ و قهوه ای شده اند را از گیاهان جدا کنید. اگر برگ به راحتی جدا شد، آن را با دست جدا کنید. در غیر این صورت از قیچی استفاده کنید. توجه داشته باشید که برگ های سالم گیاه را نکشید. اگر هنگام هرس از خط طبیعی برگها پیروی کنید گیاه طبیعی تر به نظر می رسد.

برای مشاهده و خرید بذر گل و گیاهان رینتی بی نظیر فردین کشت، اینجا کلیک کنید.