عمومی

بهترین گیاهان برای لاغری

تا به حال به کاهش وزن با درمان گیاهی فکر کرده‌اید؟ فکر می‌کنید بهترین گیاهان برای لاغری، کدامند؟ یکی از کم خطرترین و بهترین راه‌ها برای لاغر شدن مصرف گیاهان دارویی است. چرا که خبری از به خطر افتادن سلامت و یا هزینه‌های اضافی نیست! البته این نکته را در نظر داشته باشید که مصرف مواد و خوراکی‌های لاغرکننده به تنهایی کافی نیست و برای موفق شدن در این راه نیازمند انجام فعالیت روزانه و رعایت تغذیه هستید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین گیاهان برای لاغری بشناسید.

بهترین گیاهان برای لاغری:

۱- فلفل قرمز

باورهایی که تا به حال درباره فلفل قرمز و تاثیرات منفی آن روی معده را داشته‌اید دور بریزید. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف روزانه فلفل قرمز موجب کاهش وزن و ثابت نگه‌داشتن وضعیت بدنی در حد مطلوب می‌شود. فلفل سرشار از ماده‌ای به نام کپسایسین است که باعث کاهش اشتها و بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود. فلفل همچنین برای بیماری‌هایی همچون دیابت و فشارخون مفید است.

بذر انواع فلفل نظیر فلفل  قلمی قرمز تند، فلفل کاپی، فلفل پاپریکا و… در سایت موجود می باشد. 

۲- چای سبز 

حتما تا به حال درباره تاثیرات فوق‌العاده چای سبز به خصوص برای لاغری چیزهایی شنیده‌اید. آنتی اکسیدانی به نام کاتچین سبب بالا رفتن سوخت و ساز بدن و درنهایت کاهش وزن و لاغری می‌شود. ترکیبات چای سبز با تاثیر روی برخی از هورمون‌های چربی سوز، باعث شکستن چربی می‌شود. مصرف چای سبز در هنگام ورزش می‌تواند چربی سوزی را تا ۱۷ درصد افزایش دهد.

۳- گیاه مریم گلی

یکی از بهترین گیاهان برای لاغری، گیاه مریم گلی شناخته شده است. تحقیقات نشان داده است که مریم گلی می‌تواند با ماده‌ای به نام پراکسی زوم در بدن ارتباط برقرار کرده و سبب کاهش جذب چربی، کاهش التهاب در بدن و پایین آوردن سطح قند خون شود. مریم گلی همچنین حاوی ترکیبات مفیدی برای قلب است که می‌تواند به کاهش کلسترول کمک کند.

بذر گیاه مریم گلی در چند رقم در سایت موجود می باشد.

۴- گیاه زنجبیل 

زنجبیل گیاهی با طبع گرم است که اشتها را در فرد مصرف‌کننده مهار می‌کند. وجود آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی در زنجبیل به بهبود هضم غذا، کاهش میزان کلسترول و از بین رفتن مواد سمی در بدن کمک می‌کند. مخلوط چای سبز به همراه زنجبیل، یک ترکیب عالی برای حفظ سلامت بدن و کاهش وزن می‌باشد. به دلیل پایین بودن کالری این ماده خوراکی، بدون نگرانی می‌توانید آن را به غذایتان اضافه کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

۵- هل 

هل یکی از گیاهانی است که علاوه بر خاصیت چربی سوزی، ویژگی‌های درمانی بسیاری دارد. اگر بخواهیم به برخی از این ویژگی‌ها اشاره‌ای بکنیم، می‌توانیم محافظت از دستگاه گوارش، کنترل کلسترول، پیشگیری و کنترل سرطان، تسکین مشکلات قلبی عروقی، بهبود گردش خون، درمان بیماری‌های دهان ‌و دندان و کمک به بهبود عفونت دستگاه‌های ادراری را نام ببریم.

۶- زالزالک 

برای رسیدن به تناسب اندام و حفظ وزن مطلوب مصرف زالزالک می‌تواند بسیار مفید باشد. چرا که این میوه توانایی از بین بردن کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب را دارد. علاوه بر این ویژگی، این میوه کمک بزرگی به افرادی که از اختلالات خواب همچون بی‌خوابی رنج می‌برند خواهد کرد.

بذر زالزالک کانادایی و ایرانی ، زالزالک غول پیکر در سایت موجود می باشد.

با برخی از بهترین گیاهان برای لاغری آشنا شدید. امیدوارم خواندن این مطلب برای‌تان مفید واقع شده باشد. خوشحال خواهیم شد تا با نظرات‌تان ما را همراهی کنید.

نوشته های مشابه