آموزش کاشت و پرورش

بهترین گیاهان آپارتمانی

بهترین گیاهان آپارتمانی کدامند؟ فضای زندگی خود را با گیاهان پوشش دهید تا خلق و خوی خود را بهبود ببخشید و هوای منزل‌تان را تغییر دهید. اگر فکر می‌کنید برای پرورش گیاهان در منزل نیازمند یک فضای بزرگ با نور مستقیم آفتاب هستید، سخت در اشتباهید. گیاهان بسیار زیادی وجود دارند که نیاز به نور مستقیم و هوای آزاد ندارد که از آن‌ها با عنوان گیاه آپارتمانی یاد می‌کنیم.

اگر در آپارتمان یا یک مکان کوچک زندگی می‌کنید، نمی‌توانید هرگیاهی که در گلخانه دیدید و از آن خوشتان آمد را خریداری کنید. در عوض، به دقت در نظر بگیرید که آن گیاه چگونه رشد می‌کند، نیازهای نور آن چطور است و چقدر مراقبت نیاز دارد. در ادامه با برخی از بهترین گیاهان آپارتمانی آشنا خواهید شد.

بهترین گیاهان آپارتمانی

۱- گیاه آگلونما 

گیاه آگلونما که با نام‌های “همیشه بهار چینی” و “نخشید” شناخته می‌شود، گیاهی همیشه سبز با برگ‌های زینتی است. آگلونما می‌تواند در فضاهای کم نور با رطوبت کم یا زیاد رشد کند. این گیاه حتی می‌تواند در صورت لزوم با نور مصنوعی زنده بماند.

۲- گیاه بونسای

درخت بونسای نوعی گیاهی ژاپنی به شکل یک درخت در ابعاد بسیار کوچک است که در محیط‌های گرم رشد می‌کند. این گیاه به دلیل کوچک بودن و نیاز بسیار کم به مراقبت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آپارتمان است. البته در نظر داشته باشید این گیاه مناسب آپارتمان‌هایی‌ست که مقداری از نور خورشید بهره‌مند می‌شوند.

۳- پوتوس 

گیاه پوتوس گیاهی رونده است که می‌تواند از یک سبد یا گلدان آویزان شود و می‌تواند در انواع مختلفی از نورپردازی رشد کند. پوتوس‌ها همچنین به عنوان یک تهویه کننده هوا شناخته شده‌اند. این ویژگی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مواد سمی مانند فرمالدئید را که اغلب در وسایل خانگی معمولی مانند فرش یافت می‌شود را جذب و دفع کنند.

۴- سانسوریا 

گیاه سانسوریا علاوه بر اینکه به عنوان یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی شناخته شده، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد حواس پرت نیز محسوب می‌شود. چرا که می‌تواند روزهایی که به آن بی‌توجهی شده و آبیاری نشده را بدون از دست دادن شکل و تازگی خود، با مقاومت بگذراند. این گیاه می‌تواند در محیط‌هایی با نور و آب بسیار کم رشد کند.

۶- کاکتوس‌ها  

یکی از زیباترین و بهترین گیاهان در هر محیطی کاکتوس‌ها هستند. برخی از کاکتوس‌ها در فصل رشد حداقل یک‌بار در هفته آب می‌خورند. البته هرقدر بزرگ‌تر می‌شوند نیاز به آب بیشتری دارند. کاکتوس گیاهی‌ست که نیاز به نور زیاد و مستقیم ندارد و قرار گرفتن طولانی مدت در نور زیاد می‌تواند باعث سفید شدنش شود.

بذر انواع کاکتوس مانند بذر آلمانی ژمینو بالدیانوم، بذر آلمانی مامیلاریا هانیانا، بذر آلمانی ژمینوکالیسیوم پفلانزی، بذر آلمانی اچینوکاکتوس گروزونی در سایت برای شما عزیزان موجود می باشد. 

۷- ساکولنت 

چه کسی را می‌شناسید که عاشق ساکولنت‌ها نباشد؟ در طی چند سال گذشته ما شاهد افزایش محبوبیت این نوع گیاهان هستیم که احتمال خراب شدن‌شان تقریبا صفر است. همه کاری که شما باید برای نگه داشتن این بچه‌ها انجام دهید، کمی نور خورشید و آب، یک بار در ماه است.

۸- بامبو 

بامبو برای زنده ماندن تنها به آب و سایه نیاز دارد. این گیاه با ظاهر زیبایی‌ای که دارد، یک فضای مثبت و حال خوب را رقم می‌زند. این گیاه به راحتی می‌تواند در نور کم و غیرمستقیم رشد کند و مناسب آپارتمان‌ها در شهرهای شلوغ است.

با برخی از بهترین گیاهان آپارتمانی آشنا شدید. به نظر شما چه گیاهان دیگری هستند که باید به این لیست اضافه شوند؟ اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.