عمومی

با بهترین درختچه‌های آپارتمانی آشنا شوید

حضور گیاهان در فضای بسته خانه هم موجب تغییر حال و هوای افراد می‌شود و هم زیبایی را به خانه‌های شما می‌بخشد. انتخاب بزرگ‌ترین گیاهان همیشه بهترین گزینه نیست. اما تا به حال به نگهداری یک درختچه در آپارتمان خود فکر کرده‌اید؟ تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که مراقبت از گیاهان در خانه به کاهش استرس روحی و فیزیولوژیک منجر می‌شود و مطالعه دیگر که توسط سازمان ناسا انجام شده، نشان می‌دهد که بسیاری از گیاهان می‌توانند به اندازه چشم‌گیری هوای خانه را تهویه کنند. پس اگر به دنبال بهترین درختچه‌های آپارتمانی هستید، این مطلب را از دست ندهید.

بهترین درختچه‌های آپارتمانی 

۱- فیکوس لیراتا 

فیکوس لیراتا، که با نام‌های فیکوس ربابی یا انجیر ربابی نیز شناخته می‌شود، درختچه‌ای از خانواده انجیرها می‌باشد. این درخت همیشه سبز بومی آفریقاست که ارتفاعش درفضای باز به ۱۵ متر می‌رسد اما بیش‌تر به در آپارتمان‌ها استفاده می‌شود. این گیاه در آپارتمان تا ۳ متر رشد می‌کند و به ندرت گل می‌دهد. تنها نکته‌ای که برای نگهداری از این گیاه زیبا باید در نظر داشته باشید این است که خاکش را مرطوب نگه دارید اما هرگز خیس نکنید.

۲- درخت کامکوات 

درخت کامکوات یا پرتقال زینتی یکی از بهترین درختچه‌های آپارتمانی محسوب می‌شود. این درختچه میوه‌های کوچک و بسیار ترش می‌دهد که شباهت زیادی به پرتقال دارد و با گل‌های سفید و معطر خود هوای اتاق شما را شگفت انگیز می‌سازد. برای نگهداری از این گیاه نیاز است که به صورت منظم هر ۳ روز یک‌بار آن را آبیاری کنید. دمای محل نگهداری از پرتقال زینتی باید گرم و تا حدودی مرطوب باشد.

نهال این درخت ارزشمند در سایت موجود می باشد.

۳- گیاه یشم 

گیاه کراسولا که با نام گیاه یشم نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین و بهترین انتخاب‌ها برای آپارتمان می‌باشد. ارتفاع این گیاه در شرایط مناسب به ۲ متر نیز می‌رسد. دقت داشته باشید که کراسولا به شپش ‌کش‌ها و بیماری‌های قارچی بسیار حساس است. علت نام‌گذاری این گیاه به گیاه یشم رنگ یشمی در برگ‌های براق و ضخیم‌اش می‌باشد.

۴- شامادورا الگانس 

اگر نیاز دارید در فضای تاریک و خفه آپارتمان خود کمی هوای تازه تنفس کنید، نخل شامادورا بهترین انتخاب برای شماست. این گیاه که شباهتی با درخت خرما دارد، بسیار مقاوم است و می‌تواند به راحتی با نور کم مانند نور پنجره‌های شمالی زندگی کند. سرعت رشد این گیاه بسیار پایین است و نهایتا ۲ متر رشد می‌کند.

۵- یوکا از بهترین درختچه‌های آپارتمانی 

گیاه یوکا یک انتخاب مناسب برای آپارتمان‌هایی است که نور متوسط و حتی کمی دارند. این گیاه با برگ‌های بزرگ و کشیده، خنجری و نوک تیز و به رنگ سبز، زیبایی را به خانه شما می‌بخشد. خاک این گیاه نباید همیشه مرطوب نگه داشته شود و آبیاری باید زمانی انجام شود که خاک گیاه خشک شود. این گیاه می‌تواند تا ۵ هفته در سایه دوام بیاورد. و البته از نور شدید نیز بیزار است.

۶- درخت پاچیرا 

پاچیرا که به عنوان درخت پول نیز شناخته می‌شود، گیاهی است که به راحتی با مکان‌های کم نور کنار می‌آید. رشد این گیاه بسیار سریع است و  برگ‌های سبز تیره با حالت کشیده و پنجه مانند دارد. ساقه صاف، بلند و مرتجع این گیاه اغلب به خاطر زیباتر دیده شدن بافته می‌شوند.

با برخی از بهترین درختچه‌های آپارتمانی آشنا شدید. امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.